Anul 2012 a fost indiscutabil cel mai important an din istoria Facebook. De ce?

Un miliard de utilizatori

Pe 4 octombrie 2012, Zuckerberg a anunţat că Facebook a depăşit numărul de un miliard de utilizatori. "În această dimineaţă am realizat că peste un miliard de oameni sunt activi pe Facebook în fiecare lună (…) Dacă citeşti acest anunţ, află că îţi mulţumesc că ne oferi mie şi echipei mele onoarea de a lucra în serviciul tău", scria atunci Zuckerberg pe profilul personal.

IPO şi Instagram

Oferta publică iniţială (IPO) a companiei Facebook a avut loc pe 18 mai. Dacă preţul unei acţiuni era atunci de 42 de dolari, acesta a scăzut până la 18 dolari pe 4 septembrie, urmând să crească la 25 de dolari în decembrie.

Acţiunile celei mai mari reţele de socializare din lume au debutat în decembrie 2012 şi pe Bursa de Valori Bucureşti (BVB), primii investitori români având ocazia să dea „Like” pe Facebook. Prima tranzacţie s-a perfectat la preţul de 93 lei, cu 2,56% mai sus decât referinţa (preţul de închidere de la ora respectivă de pe Wall Street, în echivalent lei).

Cu o lună înainte de IPO-ul Facebook, compania a achiziţionat serviciul de photo-sharing Instagram, la 730 de milioane de dolari (cash şi acţiuni).

Mark Zuckerberg s-a însurat

Tot în 2012, Mark Zuckerberg s-a căsătorit pe 19 mai cu Priscilla Chan.

Mark Zuckerberg şi Priscilla Chan s-au căsătorit la o zi după listarea pe bursa Nasdaq de la New York a  Facebook.  Facebook a atras 16 miliarde de dolari prin
oferta publică iniţială, capitalizarea companiei la debutul pe bursă fiind de peste 104 miliarde dolari.

"Controversatul" Timeline

Profilul de tip Timeline a apărut în toamna lui 2011, însă pe tot parcursul anului 2012, acesta a fost perfecţionat, pe măsură ce a fost adoptat de toţi utilizatorii.

În prezent, utilizatorii îşi pot edita comentariile, chiar şi după ce acestea au fost postate şi există varianta postării adresate unui cerc restrâns de contacte (stabilit anterior de utilizator) şi îmbunătăţiri nu se opresc nicidecum aici.

Activism social şi politic

Facebook a rămas un spaţiu pe care se poartă discuţii politice, iar cel mai bun exemplu contă în recentele alegeri din Statele Unite. Atât Obama şi Romney au iscat valuri de reacţii pe cea mai mare platformă de socializare, iar ziua alegerilor a fost mai "mediatizată" pe Facebook, decât ziua Super Bowl, în Statele Unite.