Iniţial, Aeroportul internaţional Berlin-Brandeburg Willy-Brandt (BER) ar fi trebuit să intre în funcţiune în toamna lui 2010 şi să înlocuiască infrastructurile existente Tegel şi Schonefeld. El va deveni al treilea aeroport al ţării, după cele de la Frankfurt şi Munchen

Precedentul termen de dare în funcţiune a fost 3 iunie, după două amânări anterioare, însă deschiderea a fost reprogramată atunci, în ultimul moment, pentru 17 martie 2013, din cauza unor probleme la sistemele de detectare a incendiilor.

Potrivit presei, consiliul de supraveghere al companiei care administrează viitorul aeroport a decis să devanseze, pentru vineri, 7 septembrie, o şedinţă prevăzută pentru data de 14, ceea ce i-ar permite să anunţe însă o nouă amânare.

Această situaţie s-a transformat într-un scandal, responsabilii politici locali, în frunte cu primarul Berlinului, Klaus Wowereit, fiind acuzaţi de incompetenţă şi de a fi subestimat problemele de pe şantier.

Polemica este cu atât mai mare, cu cât costurile lucrărilor au explodat între timp, fiind estimate la 1,1 miliarde de euro. Pentru a evita intrarea în incapacitate de plată, administratorii trebuie să găsească un nou plan de finanţare.
Sursa: Agerpres