În acest an, bugetul mediu total alocat pentru Crăciun şi Revelion înregistrează o creştere faţă de anul trecut atingând valoarea de 1.541 lei (1.255 lei în 2012, 1.046,75 lei în 2011, 1.052,48 lei în anul 2010 şi 1.523 lei în 2009), se arată într-un comunicat Mednet.

Totuşi, 33,5% dintre respondenţi afirmă că bugetul din 2013 este mai mic decât cel din 2012, menţionând că principal motiv este scăderea nivelului veniturilor (63,3%).

Mai mult de o treime dintre respondenţi (38%) au susţinut că există produse pe care şi-ar dori să le achiziţioneze, dar nu-şi permit să o facă din cauza limitărilor financiare. Este vorba despre TV & electronice (19,4%), produse IT (16,4%), electrocasnice (13,5%) şi carne (13,5%).

De Moş Nicolae, 81,8% dintre persoanele intervievate susţin că vor oferi cadouri celor dragi, suma medie estimată a fi cheltuită ridicându-se la 289,57 lei. Cadourile preconizate de cei mai mulţi sunt dulciuri (54,3%), îmbrăcăminte sau încălţăminte (41,3%) şi jucării (36,1%).

Cadourile de Crăciun şi Revelion vor însuma 465,25 lei. Cei mai mulţi intenţionează să cumpere îmbrăcăminte sau încălţăminte (52,1%), cosmetice/parfumuri (35,2%), jucării (34,1%) sau ciocolată/cafea (19,8%).

Bugetul alocat de Crăciun şi Revelion pentru mâncare şi băuturi urmează a fi de 600,76 lei (501,04 lei în 2012, 422,27 lei în 2011, 491,54 lei în 2010 şi 556,13 lei în 2009). Pentru produsele nealimentare specifice sezonului, orăşenii intenţionează să aloce 498,63 lei (414,08 lei în 2012, 397,72 lei în 2011, 302,07 în 2010 şi 321,09 lei în 2009).

În ceea ce priveşte călătoriile/excursiile din perioada Sărbătorilor de Iarnă, persoanele intervievate s-au arătat dispuse să aloce un buget mediu de 1.524,47 lei (1.384,17 lei în 2012, 1.332,41 lei în 2011, 1.351,79 lei în 2010 şi 1.312,50 lei în 2009).

Pentru ‘ieşiri în oraş/la restaurant’, bugetul planificat va fi de 378,02 lei, acelaşi ca şi în anul trecut.

Un sfert dintre respondenţii (25,6%) au declarat că vor utiliza internetul pentru realizarea cumpărăturilor de produse şi servicii cu ocazia Sărbătorilor de Iarnă.

Mai mult de jumătate dintre respondenţi (55,5%) nu îşi vor cumpăra brad natural de Crăciun, 40,4% din persoanele intervievate având un brad artificial pe care îl vor împodobi şi în acest an.

Revelionul 2014 va fi petrecut în ţară (90,1%), alături de familie, prieteni în propriile locuinţe sau ale prietenilor (73,6%), într-o staţiune montană/balneară (12,6%), într-un restaurant/club (9,3%).

Sondajul Mednet a fost realizat pe un eşantion reprezentativ pentru Bucureşti şi oraşele cu peste 100.000 locuitori, în perioada 21 – 27 noiembrie 2013. Au fost intervievate telefonic 800 persoane cu vârsta cuprinsă între 18 şi 65 ani. Marja de eroare este de plus sau minus 3,46%.