În total un număr de 21,7 milioane de dispozitive portabile conectate la Internet au fost vândute la nivel mondial în trimestrul al treilea, în creştere cu 197% comparativ cu cele 7,1 milioane unităţi vândute în perioada similară a anului trecut. 

'Debutul pieţei wearables a generat o concurenţă crescută în rândul principalilor fabricanţi, iar companiile chineze au profitat de acest momentul pentru a cuceri cote de piaţă. China a devenit piaţa cu cel mai rapid ritm de creştere, atrăgând companii dispuse să concureze în termeni de preţuri şi caracteristici. În plus, mulţi vânzători au propus o gamă largă de produse şi aplicaţii', a declarat Ramon Llamas, analist la IDC. 

În topul producătorilor, prima poziţie este ocupată în continuare de producătorul american de brăţări inteligente pentru fitness Fitbit, cu 4,7 milioane unităţi vândute, ceea ce reprezintă 22,2% din piaţă. În ceea ce priveşte grupul Apple, IDC estimează că aceasta a vândut 3,9 milioane ceasuri inteligente de la începutul anului şi până în prezent, ceea ce reprezintă 18,6% din piaţă. Pe locul al treilea se situează firma chineză Xiaomi cu 17,4% din piaţă, în condiţiile în care vânzările sau au crescut cu peste 800% în ritm anual. 

În luna martie a acestui an IDC estima că 45,7 milioane dispozitive wearable vor fi livrate până la finele acestui an iar raportul publicat astăzi arată că aproape jumătate din vânzările preconizate pentru întregul an au fost realizate într-un singur trimestru. 

AGERPRES