'În momentul de faţă, acest proiect, cel mai important al Braşovului, are o problemă de finanţare, iar municipiul Braşov poate să susţină împreună cu Consiliul Judeţean continuarea lucrărilor pentru finalizarea investiţiei. În acest sens, municipiul reşedinţă, în baza analizelor făcute cu colegii de la Consiliul Judeţean, va supune aprobării plenului Consiliului Local din această lună propunerea ca municipiul Braşov să intre în acest proiect cu o pondere de 51%. Am început discuţiile cu BERD şi există disponibilitatea pentru accesarea unei finanţări, având în vedere că avem un grad scăzut de îndatorare şi ne permitem un împrumut, faţă de Consiliul Judeţean care are un grad mare de îndatorare. Acest proiect nu poate fi implementat aşa cum s-a încercat până acum doar de Consiliul Judeţean, ci trebuie făcut împreună cu Primăria. Este un proiect public, o investiţie foarte importantă a Braşovului pe care trebuie să o finalizăm' a subliniat Scripcaru.

Preşedintele interimar al CJ Braşov, Mariana Câju, a precizat că pentru finalizarea investiţiei este necesară suma de peste 30 de milioane de euro, bani pe care instituţia nu îi are şi nici nu îi poate împrumuta.

'Acesta este motivul pentru care ne-am asociat cu Primăria Braşov. Am pus la dispoziţie cheltuielile făcute până acum în acest proiect, în valoare 24,7 milioane de euro şi un credit de 3,5 milioane de euro care a fost accesat anul trecut şi care nu a fost cheltuit. Ar mai fi necesară o sumă de peste 30 milioane de euro pentru finalizarea aeroportului, bani care nu pot fi cheltuiţi din bugetul Consiliului Judeţean, datorită gradului mare de îndatorare a instituţiei. De aceea am invitat Primăria să intre cu o pondere majoritară în această investiţie', a explicat Mariana Câju.

Vicepreşedintele CJ Braşov, Adrian Gabor, a afirmat că speră ca în maximum trei ani, Aeroportul internaţional Braşov – Ghimbav să devină funcţional.

'În acest moment, la viitorul aeroport mai sunt de executat suprafeţele de mişcare, turnul de control, terminalul, lucrările la staţia de transformare electrică, canalizarea pentru apele pluviale. Pe parcursul acestui an am dori să finalizăm suprafeţele de mişcare şi terminalul. Eu sper ca, în maximum trei ani, aeroportul să devină funcţional' a spus Gabor.

Prefectul Ciprian Bucur a arătat că proiectul ce vizează aeroportul este un deziderat al întregii comunităţi, iar autorităţile trebuie să facă demersurile necesare finalizării investiţiei.

'Consiliul Judeţean, Primăria Braşov, Primăria Ghimbav trebuie să-şi dea mâna pentru finalizarea investiţiei. Săptămâna viitoare voi avea o întâlnire cu toţi parlamentarii de Braşov, pentru a grăbi aprobarea unei iniţiative legislative în ceea ce priveşte problemele cadastrale care au apărut cu terenul pe care se construieşte aeroportul, astfel ca să se poată face transferul celor 200 de hectare din administrarea Domeniilor Statului, în administrarea Consiliului Judeţean', a precizat prefectul.

Până în prezent, la aeroportul braşovean a fost construită pista, în lungime de 2.850 de metri, cu o lăţime de 45 de metri, lucrări finalizate în toamna anului 2014. AGERPRES