Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Actualitate Auto

Un cercetător român de la MIT dezvoltă, împreună cu Lamborghini, conceptul Terzo Millennio, mașina care se repară singură

Autor: | | 1 Comentarii

Mașinile viitorului ar putea avea caroserii transformate în medii de stocare pentru energia necesară deplasării și chiar sisteme care să repare singure eventualele defecțiuni ale structurii. Deși par simple idei năstrușnice, astfel de tehnologii se află în plină dezvoltare, iar un român din Făgăraș, profesor asociat la Massachusetts Institute of Technology (MIT), se află în centrul întregului proiect.

Italienii de la Lamborghini au prezentat ieri conceptul Terzo Millennio (Mileniul Trei) la conferinţa EmTech din Statele Unite. Conceptul este rezultatul primelor 12 luni dintr-un parteneriat între cunoscutul producător de automobile supersport şi Institutul de Tehnologie din Massachusetts (MIT). Cu un design tipic Lamborghini, dar care a evoluat către un vehicul futurist al cărui parbriz se întinde de la capota superioară până la pedalierul de sub bord, modelul are întreaga caroserie atât de scundă şi „mulată” încât pare o extensie a şoselei.

Dincolo de aspectul răvăşitor, conceptul Terzo Millennio ascunde o mulţime de idei imposibil de detectat din exterior. Asta, poate, tocmai pentru că sunt încă doar „intenţii” care se pot materializa într-un viitor nu foarte apropiat. Printre acestea se numără utilizarea de supercapacitoare care asigură o intensitate crescută a energiei şi o descărcare rapidă a acesteia, element care poate oferi puterea necesară unor acceleraţii şi viteze maxime greu de intuit în ziua de astăzi. Bateriile litiu-ion din prezent sunt mult mai puţin performante din acest punct de vedere, tocmai pentru că au la bază reacţii chimice are eliberează mai lent energia şi care îşi pierd o parte dintre proprietăţi odată cu trecerea timpului şi repetarea procesului de încărcare – descărcare.

 

Cercetătorii de la MIT şi inginerii Lamborghini intenţionează, de asemenea, ca Terzo Millennio să includă supercapacitorii în panourile din fibră de carbon ale caroseriei astfel încât mediul de stocare al energie să fie chiar aceasta. Mai exact, bateria vehiculului să fie chiar caroseria.

Mai mult decât atât, conceptul prezentat pe 7 noiembrie promite includerea unui sistem de monitorizare continuă a structurii vehiculului, detectând uzura sau deteriorarea anumitor componente ale caroseriei sau şasiului. O serie de microcanale incluse în panourile din fibră de carbon conţin elemente chimice care sunt eliberate în momentul detectării unor probleme şi, prin reacţii, repară fisurile de mici dimensiuni care altfel s-ar putea extinde.

Toate aceste tehnologii rupte parcă din filmele de anticipaţie au, pe lângă conceptul Terzo Millennio în sine, un numitor comun: românul Mircea Dincă din Făgăraş. Profesor asociat al MIT, acesta conduce unul dintre cele două laboratoare ale Institutului implicate în colaborarea cu Lamborghini. „O mulţime de inovaţii au ajuns în maşinile de serie după ce şi-au dovedit funcţionalitatea pe maşinile de Formula 1. Cred că, dacă Lamborghini şi noi vom reuşi în acest proiect, viitorul transporturilor de orice fel va fi foarte «cool»”, a declarat Mircea Dincă la prezentarea conceptului Terzo Millennio.

 

Românii de la MIT

Reper important în dezvoltarea conceptului Terzo Millennio, profesorul român Mircea Dincă s-a născut la Făgăraş şi este mare fan al chimiei încă din clasa a 7-a. Începând din clasa a 8-a, el a participat la numeroase Olimpiade la chimie, pentru ca, în 1998, să reprezinte România la concursul internaţional de la Yakutsk, Rusia, unde s-a clasat pe primul loc. A primit apoi o bursă la universitatea Princeton, studiind şi la universitatea din Brisbane, Australia. În 2003, Mircea Dincă şi-a dat doctoratul în chimie la universitatea Berkeley din California. Din 2010 este profesor asociat la MIT şi conduce studii în domeniul chimiei funcţionale a materialelor anorganice şi metal-organice. Este interesant că din echipa sa de la MIT mai face parte o româncă, Loredana Protesescu, absolventă a universităţii din Bucureşti şi doctorand al universităţii din Zurich.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro