«O Românie sigură, cu locuri frumoase și unice în Europa“. Iată cum este descrisă, astăzi, țara noastră în oferta pentru străini. Într-un fel, atentatele și instabilitatea care au caracterizat orașe europene cu tradiție în turism, precum și unele destinații exotice, au avut ca efect o repoziționare a României pe harta turismului din Europa. „Țara noastră a ajuns sus în ceea ce privește siguranța oamenilor. S-au deschis ochii în străinătate pentru România“, spune astăzi Dragoș Anastasiu, președintele grupului Eurolines. 
 
Nici nu s-ar fi putut altfel, pro­dusul turistic românesc s-a îm­bu­nătățit, iar Transilvania, Delta Dunării și Bucureștiul reprezintă „caii de bătaie“ și acum și în următorii ani. Bineînțeles, un rol decisiv îl au turoperatorii și mai puțin instituțiile statului, care ar trebui să se ocupe de promovare. 
 
„Dintr-un buget de promovare de două milioane de euro este greu să poziționezi România ca destinație turistică. Acest buget este egal cu bugetul nostru pe grup“, mai spune Anastastiu. În altă ordine de idei, evoluţia de până acum îl determină pe omul de afaceri să aibă ca obiectiv repunerea României în cataloagele tipărite ale TUI, liderul mondial al turismului, pentru sezonul de vară 2018. „Vrem, astfel, să contribuim şi noi esenţial la obiective care ni se par pe cât de importante, pe atât de realizabile pentru o industrie care ar trebui să fie prioritară pentru România: minimum 30% pondere turişti străini şi 10% contribuţie a turismului la PIB“, a adăugat acesta. 
 
Litoralul va fi destinația vedetă
 
Grosso modo, țara noastră are cu 10% mai mulţi turişti străini, iar tendinţa rămâne ascendentă. În anul 2016, până la luna octombrie, sosirile de turişti străini au crescut cu 10%, iar inoptările cu 8,5%. Turiştii românii au reprezentat 77%, iar cei străini 23%. Principalele ţări generatoare de incoming au fost Germania, Israel, Italia. 
 
Țara noastră va fi o atracție și pentru români, în special lito­ralul, despre care se spune că va fi „destinația vedetă“ în acest an, cu cele mai multe vânzări. Bineînțeles că românii vor alege și destinații clasice, vor merge în continuare pe insulele grecești, Spania, Turcia și Bulgaria. „Pentru 2017, avem foarte multă Spanie pentru că nu știm cum sau cât își va reveni Antalya în 2017 și trebuie să tragem cât mai mult pe Spania“, a punctat și Alin Burcea, CEO Paralela 45.