Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

IT & C

Trenul care merge cu 1.200 km/h va fi introdus, în curând, în Europa

Autor: |

Conceptul de Hyperloop, lansat în anul 2013 de miliardarul american Elon Musk pentru transportarea pasagerilor cu viteză foarte mare, de până la 1.200 de kilometri pe oră, în capsule care se deplasează printr-un tub de joasă presiune, se pregăteşte să intre în Europa.

Olanda, Slovacia şi Cehia sunt ţările cele mai determinate să pună în practică proiectul Hyperloop, trenul care poate transporta pasageri cu 1.200 km/h.

Un hyperloop va lega Amsterdam de Paris în 2021, dar şi alte capitale europene. În luna martie a anului trecut, Hyperloop Transportation Technologies a anunţat că a semnat o înţelegere cu autorităţile din Slovacia şi analizează posibilitatea de a construi tubul care poate transporta oameni sau materiale la viteze foarte mari.

Primul test public al unui sistem de propulsie care va face să funcţioneze proiectul Hyperloop a fost realizat în luna mai într-o zonă deşertică din apropiere de Las Vegas, în vestul Statelor Unite ale Americii.

Până în 2020, ne putem aştepta ca primul prototip de Hyperloop să fie pus în funcţiune, urmând ca acelaşi proiect să fie adus în cât mai multe zone din lume. Distanţa dintre Los Angeles şi San Francisco, de 550 de kilometri, va putea fi acoperită în doar 30 de minute, iar costul unei asemenea călătorii va fi de aproximativ 50 de dolari.

Un român lucrează la Hyperloop

Denis Tudor, un student la electronică, se află printre câştigătorii competiţiei Hyperloop, ce şi-a propus găsirea unei alternative de transport a viitorului, iniţiată de omul de afaceri Elon Musk. Românul face parte dintr-o echipă internaţională pe care au denumit-o rLoop. Cu toţii au pus bazele unui sistem atipic, capabil să transporte călători printr-un tunel depresurizat, cu peste 1.200 de kilometri pe oră. Viziunea lor a fost recunoscută de Musk, care, la finalul concursului, le-a acordat premiul pentru inovaţie.

Denis Tudor şi colegii săi de echipă, printre care şi membri NASA, şi-au înglobat ideile într-un prototip, construit cu 70.000 de euro, fonduri atrase exclusiv prin eforturi de crowdfunding.

“Hyperloop este practic o capsulă ce va fi propulsată cu viteze de peste 1.200 de kilometri pe oră, într-un tub cu condiţii atmosferice joase. Ar putea fi catalogat ca un mijloc de transport în comun între tren şi avion, ideal pe distanţele de până în 1.000 de kilometri, unde zborul cu avionul nu avantajează, din cauza timpilor petrecuţi în aeroport, iar călătoria cu trenul ar dura prea mult. Totodată, această soluţie are şi avantajul tehnic al unui consum redus de energie, pe fondul  condiţiilor de presiune atmosferică foarte joasă. Astfel, o călătorie cu Hyperloop va fi mai ieftină decât un bilet de avion”, spune Denis Tudor. 

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro