Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

Specialiști în aviație: “Dacă aeronava Blue Air, care a ieșit de pe pistă la Cluj, avea 2,9 tone de combustibil, era la limită”

Autor: | | 7 Comentarii

Surse din rândul piloților experimentați și specialiști în aviație ne-au explicat că orice aeronavă, înainte de a fi dusă pe platformă, este verificată de personalul tehnic de la linie.

„În momentul aprovizionării cu kerosen se fac anumite calcule şi se adaugă combustibil în plus pentru a se putea ajunge la un aeroport de rezervă. Rezerva finală de combustibil trebuie să asigure încă 30 de minute de zbor. Dacă aeronava Blue Air, care a ieşit de pe pistă la Cluj, avea 2,9 tone de combustibil, era la limită. Este foarte puţin probabil să se fi pierdut combustibil în aer. Pilotul a devenit,anul trecut, comandant al aeronavei Boeing 737. Pilotul avea de ales: fie să aştepte şi să aterizeze la Cluj, fie să plece şi să aterizeze pe un aeroport din apropiere. S-ar putea să fie o problemă cu frânarea, depinde cum a acţionat sistemul de frânare”, ne-au declarat sursele citate.

Potrivit acestora, piloţii decid cât combustibil trebuie să existe în rezervoarele avionului. „După personalul de la tehnic vin piloţii şi fac şi ei un set de verificări. Ei constată dacă pentru destinaţia respectivă  ajunge combustibilul. Piloţii au dreptul să ceară mai mult kerosen în orice situaţie. Dacă pilotul a plecat de la Bucureşti fără nici măcar acel minim de rezervă de kerosen care să îi permită zbor de aşteptare şi aterizare pe un aeroport apropiat este foarte grav”, ne-au precizat sursele citate.

Un avion al companiei Blue Air, cu 116 pasageri la bord, care efectua o cursă charter de la Bucureşti, a ieşit, de pe pista aeroportului din Cluj. Potrivit directorului aeroportului din Cluj, David Ciceo, condiţiile de aterizare pe aeroport erau corespunzătoare, piloţii avionului care a ieşit de pe pistă în momentul aterizăriile cunoşteau starea meteo, iar aceştia ar fi cerut să aterizeze pentru că nu mai aveau combustibil suficient.

„Avionul a ieşit de pe pistă la o distanţă de circa 20 de metri. Condiţiile de aterizare pe aeroportul clujean erau bune, iar piloţii cunoşteau aceste condiţii. S-au luat măsuri conform standardelor internaţionale. Au ieşit de pe pistă ca să poată ateriza, dar condiţiile erau corespunzătoare. Era o frânare 3, în condiţiile în care frânare 1 înseamnă cea mai slabă, iar 5 cea mai bună. În ciuda ninsorilor erau condiţii corespunzătoare de aterizare. Vizibilitatea era corespunzătoare pentru aterizarea pe aeroportul clujean, în cursul dimineţii, înainte de sosirea cursei Blue Air, au mai fost operate zboruri pe aeroportul clujean fără nicio problemă”, a spus Ciceo. Procurorii au declanşat o anchetă în cazul avionului Blue Air care a ratat aterizarea la Cluj.

Blue Air: „Aeronava a efectuat zbor de aşteptare de 5-6 minute.”

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

PlayTech

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

22 februarie 2018

RATB devine Societatea de Transport Bucureşti SA

Transporturi si Infrastructura

22 februarie 2018

Metrorex estimează pentru 2018 pierderi de peste 95 de milioane de lei

Transporturi si Infrastructura

15 februarie 2018

ȚARA care face TRANSPORTUL PUBLIC GRATUIT

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro