SE INTAMPLA ACUM!

Transporturi si Infrastructura

Specialiști în aviație: “Dacă aeronava Blue Air, care a ieșit de pe pistă la Cluj, avea 2,9 tone de combustibil, era la limită”

Autor: Ştefan Etveş | joi, 07 ianuarie 2016 | 7 Comentarii

Surse din rândul piloţilor experimentaţi şi specialişti în aviaţie ne-au explicat că orice aeronavă, înainte de a fi dusă pe platformă, este verificată de personalul tehnic de la linie.

„În momentul aprovizionării cu kerosen se fac anumite calcule şi se adaugă combustibil în plus pentru a se putea ajunge la un aeroport de rezervă. Rezerva finală de combustibil trebuie să asigure încă 30 de minute de zbor. Dacă aeronava Blue Air, care a ieşit de pe pistă la Cluj, avea 2,9 tone de combustibil, era la limită. Este foarte puţin probabil să se fi pierdut combustibil în aer. Pilotul a devenit,anul trecut, comandant al aeronavei Boeing 737. Pilotul avea de ales: fie să aştepte şi să aterizeze la Cluj, fie să plece şi să aterizeze pe un aeroport din apropiere. S-ar putea să fie o problemă cu frânarea, depinde cum a acţionat sistemul de frânare”, ne-au declarat sursele citate.

Potrivit acestora, piloţii decid cât combustibil trebuie să existe în rezervoarele avionului. „După personalul de la tehnic vin piloţii şi fac şi ei un set de verificări. Ei constată dacă pentru destinaţia respectivă  ajunge combustibilul. Piloţii au dreptul să ceară mai mult kerosen în orice situaţie. Dacă pilotul a plecat de la Bucureşti fără nici măcar acel minim de rezervă de kerosen care să îi permită zbor de aşteptare şi aterizare pe un aeroport apropiat este foarte grav”, ne-au precizat sursele citate.

Un avion al companiei Blue Air, cu 116 pasageri la bord, care efectua o cursă charter de la Bucureşti, a ieşit, de pe pista aeroportului din Cluj. Potrivit directorului aeroportului din Cluj, David Ciceo, condiţiile de aterizare pe aeroport erau corespunzătoare, piloţii avionului care a ieşit de pe pistă în momentul aterizăriile cunoşteau starea meteo, iar aceştia ar fi cerut să aterizeze pentru că nu mai aveau combustibil suficient.

„Avionul a ieşit de pe pistă la o distanţă de circa 20 de metri. Condiţiile de aterizare pe aeroportul clujean erau bune, iar piloţii cunoşteau aceste condiţii. S-au luat măsuri conform standardelor internaţionale. Au ieşit de pe pistă ca să poată ateriza, dar condiţiile erau corespunzătoare. Era o frânare 3, în condiţiile în care frânare 1 înseamnă cea mai slabă, iar 5 cea mai bună. În ciuda ninsorilor erau condiţii corespunzătoare de aterizare. Vizibilitatea era corespunzătoare pentru aterizarea pe aeroportul clujean, în cursul dimineţii, înainte de sosirea cursei Blue Air, au mai fost operate zboruri pe aeroportul clujean fără nicio problemă”, a spus Ciceo. Procurorii au declanşat o anchetă în cazul avionului Blue Air care a ratat aterizarea la Cluj.

Blue Air: „Aeronava a efectuat zbor de aşteptare de 5-6 minute.”

Oficialii Blue Air au negat că pilotul ar fi cerut aterizarea pe motiv că nu mai avea combustibil. În momentul aterizării, în rezervoare erau încă aproximativ 3 tone de combustibil. Aeronava avea 5 tone de kerosen în momentul decolării, piloţii aveau ca şi aleternativă aeroportul din Sibiu. Comandantul aeronavei, înainte de a decola de la Bucureşti s-a informat în privinţa condiţiilor meteo”, ne-au spus oficialii Blue Air. Potrivit acestora, aeronava a efectuat zbor de aşteptare de 5-6 minute. „În timpul aşteptării, pilotul s-a informat dacă se poate ateriza la Sibiu. După perioada de aşteptare a primit acceptul să vină la aterizare. Comandantul nu a riscat aterizarea pe aeroportul din Cluj dacă nu primea acceptul turnului. Presupunerea noastră este că pilotul a primit coordonate meteo greşit de la sol, comandantul a acţionat conform manualului”, susţin oficialii companiei aeriene.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.