„În momentul aprovizionării cu kerosen se fac anumite calcule şi se adaugă combustibil în plus pentru a se putea ajunge la un aeroport de rezervă. Rezerva finală de combustibil trebuie să asigure încă 30 de minute de zbor. Dacă aeronava Blue Air, care a ieşit de pe pistă la Cluj, avea 2,9 tone de combustibil, era la limită. Este foarte puţin probabil să se fi pierdut combustibil în aer. Pilotul a devenit,anul trecut, comandant al aeronavei Boeing 737. Pilotul avea de ales: fie să aştepte şi să aterizeze la Cluj, fie să plece şi să aterizeze pe un aeroport din apropiere. S-ar putea să fie o problemă cu frânarea, depinde cum a acţionat sistemul de frânare”, ne-au declarat sursele citate.
Potrivit acestora, piloţii decid cât combustibil trebuie să existe în rezervoarele avionului. „După personalul de la tehnic vin piloţii şi fac şi ei un set de verificări. Ei constată dacă pentru destinaţia respectivă ajunge combustibilul. Piloţii au dreptul să ceară mai mult kerosen în orice situaţie. Dacă pilotul a plecat de la Bucureşti fără nici măcar acel minim de rezervă de kerosen care să îi permită zbor de aşteptare şi aterizare pe un aeroport apropiat este foarte grav”, ne-au precizat sursele citate.
Un avion al companiei Blue Air, cu 116 pasageri la bord, care efectua o cursă charter de la Bucureşti, a ieşit, de pe pista aeroportului din Cluj. Potrivit directorului aeroportului din Cluj, David Ciceo, condiţiile de aterizare pe aeroport erau corespunzătoare, piloţii avionului care a ieşit de pe pistă în momentul aterizăriile cunoşteau starea meteo, iar aceştia ar fi cerut să aterizeze pentru că nu mai aveau combustibil suficient.
„Avionul a ieşit de pe pistă la o distanţă de circa 20 de metri. Condiţiile de aterizare pe aeroportul clujean erau bune, iar piloţii cunoşteau aceste condiţii. S-au luat măsuri conform standardelor internaţionale. Au ieşit de pe pistă ca să poată ateriza, dar condiţiile erau corespunzătoare. Era o frânare 3, în condiţiile în care frânare 1 înseamnă cea mai slabă, iar 5 cea mai bună. În ciuda ninsorilor erau condiţii corespunzătoare de aterizare. Vizibilitatea era corespunzătoare pentru aterizarea pe aeroportul clujean, în cursul dimineţii, înainte de sosirea cursei Blue Air, au mai fost operate zboruri pe aeroportul clujean fără nicio problemă”, a spus Ciceo. Procurorii au declanşat o anchetă în cazul avionului Blue Air care a ratat aterizarea la Cluj.
Blue Air: „Aeronava a efectuat zbor de aşteptare de 5-6 minute.”
-
Brandul american Michael Kors şi-a închis primul magazin ...
-
La fiecare zece minute, un client din România cumpără un ...
-
Bătăi de cap pentru antreprenori: Cifrele BNR și FMI pentru ...
-
-
Magazinele H&M caută angajaţi pentru magazinele din toată ...
-
-
-
Factură umflată la energia verde. Zeci de fabrici scutite de ...
-
-
-
Saxo Bank: Trei motive pentru care obligațiunile de Trezorerie ...
-
-
-
Lumea este sufocată de datorii. Tot PIB-ul Chinei, împrumutat ...
-
“Verde” pentru noul stadion Rapid de 27 de milioane de euro ...
-
Compania din Giurgiu care este unică în Europa. Produsele ...
-
Industria secretă din timpul regimului comunist. România era ...
-
Râurile din România unde găsești AUR doar plimbându-te pe ...