CITEŞTE ŞI

Companii

Cu sacul la cumpărături! Magazinele au tăiat la jumătate prețurile

Autor: |

Este oficial: retailerii de modă au luat startul pentru prima rundă a reducerilor, din acest an. Vânzările se anunță a fi „uriașe“, pe măsura volumului pus pe rafturi. Cu cât vor crește încasările? „În medie cu 30%“, răspund comercianții la unison.

Vineri, 15 ianuarie, zi de muncă. Magazinele şi-au înşirat frumos mărfurile pe rafturi, cu vitrinele străluncind în culori şi procente, cifre care te fac să calculezi repede, în minte, te miri ce, poate chiar preţul unui palton care în decembrie costa 700 de lei, iar acum îl poţi lua lejer cu 350 de lei. Fie că vorbim despre mall-uri, fie că luăm în calcul magazinele centrale, se anunţă a fi o zi extraordinar de aglomerată. „Încă de la prima oră, câţiva clienţi îşi umpluseră deja braţele cu haine. Este zi scurtă pentru cei care muncesc. După ora 15.00, nu vei mai avea unde să arunci un ac aici. Se va forma o coadă uriaşă, cabinele vor fi neîncăpătoare, iar noi vom lucra sub presiune. Weekendul acesta va exploda. Încasările vor fi de câteva ori mai mari decât într-un weekend obişnuit“, spune Alina C., vânzătoare într-unul din magazinele pe care Inditex le dezvoltă în România. În general, aceste reduceri sunt stabilite în perioada 15 ianuarie -15 aprilie, condiţia fiind ca retailerii să notifice primăria cu privire la perioada de soldare şi la produsele de sezon la care vor aplica reducerile.

Jucători precum Zara, C&A, Mango, H&M, Marks&Spencer sau Reserved au aplicat promoţii încă din decembrie, înaintea sărbătorilor de iarnă. „Lanţurile internaţionale de magazine au aceeaşi politică a preţurilor şi a reducerilor, peste tot. Acest lucru se poate observa cu uşurinţă pe etichetele pe care sunt înscrise preţurile în mai multe valute. Campania de solduri se face doar la final de sezon şi presupune scăderea costului la minimum, pentru lichidarea stocului şi fără a reveni la preţul iniţial“, detaliază Mirela Bucovicean, proprietara Molecule F. Cu o scurtă precizare: în cazul monobrandurilor, eşti obligat să funcţionezi după regulile brandului respectiv, în sensul că poate avea o mică variaţie de preţ în funcţie de cheltuielile avute cu magazinul de aici; în cazul magazinelor multibrand, unde discutăm de achiziţia produselor şi investiţia antreprenorului român, acesta este mai reţinut din a scădea semnificativ preţurile, printre altele şi pentru că vânzările de peste sezon nu se ridică la volumul magazinelor similare din străinătate. „De multe ori, este preferată o secţiune de «outlet» în magazin, pe o perioadă mai lungă de timp. Cât despre magazinele care vând produse româneşti, acestea, în marea lor majoritate, lucrează cu un adaos de 30%-40%, deci nu au cum să concureze cu reducerile brandurilor internaţionale. Este o chestiune care ţine de maniera de formare a preţului de retail“, explică Mirela Bucovicean.

Campanii agresive de promovare

Oricum ar fi, românii aşteaptă reducerile, în ideea că „moda o face strada şi mai apoi cel care produce hainele“. Iar câştigurile par să fie de ambele părţi. Cu alte cuvinte, retailerii lasă deoparte marjele mari de profit şi ies în piaţă cu campanii agresive de promovare. Chiar şi aşa, cu toate costurile pe care le au, când trag linie, la final, încasările au o creştere de 20% până la 40%. Sau, în unele cazuri, chiar de 50%. Calculând, ies la iveală zeci de milioane de euro, în această perioadă, într-o piaţă evaluată la peste 1,5 miliarde de euro anual, aici fiind incluse şi brandurile de încălţăminte.

Pagina 1 din 3
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

Agrointeligenta

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro