Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

S-a dat startul celor mai complexe lucrări de infrastructură feroviară din România

Autor: | | 0 Comentarii

Ministerul Transporturilor, prin compania CFR SA, a finalizat primele exproprieri și a predat amplasamente pentru lucrările de modernizare a circa 78 km de cale ferată, între Simeria și Arad, proiect în valoare de circa 770 milioane euro, fără TVA. Finanțarea lucrărilor este asigurată din bani europeni, exercițiul financiar european 2014-2020.

Au început primele lucrări de modernizare a circa 10 km de cale ferată între Simeria şi Arad, pentru circulaţia trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h, cel mai complex proiect gestionat de oficialii CFR SA. Cei 10 km de cale ferată sunt parte din cele două contracte de modernizare a căii ferate, secţiunile Km 614 - Bârzava şi Bârzava - Ilteu, în lungime totală de aproximativ 78 km.

După obţinerea avizelor şi autorizaţiilor, constructorii au început lucrările între trei staţii de cale ferată. Mai mult, cele două organizări de şantier sunt aproape finalizate. Între timp, asocierea Astaldi SpA - FCC Construccion SA - Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA - SC Thales Systems România SRL, câştigătorii celor două contracte pentru reabilitarea secţiunilor feroviare km 614 - Cap Y Bârzava (2a) şi Bârzava (cap Y) - Ilteu (cap Y)(2b), tronsoane situate între Simeria şi Arad, au angajat peste 100 de muncitori. „Am scos şina de cale ferată între staţiile în staţiile Ghioroc, Păluiş şi Bârzava. Muncitorii au scos aproximativ 10 km de cale ferată. Aşteptăm celelalte avize şi autorizaţii pentru a extinde şantierul. Pe lângă şina de cale ferată veche, muncitorii scot piatra şi tot ce înseamnă terasament”, ne-a declarat Cristian Becheru, reprezentantul antreprenorului italian Astaldi SPA, liderul asocierii Astaldi SpA - FCC Construccion SA - Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA - SC Thales Systems România SRL. Acesta ne-a explicat că sunt mobilizate diverse utilaje pentru lucrările de scoatere a şinei de cale ferată. „Sunt excavatoare multifuncţionale, echipamente trasiere, gredere şi alte utilaje grele specifice acestor lucrări. Dacă nu ninge şi nu este ger se poate interveni, muncitorii nu opresc lucrările”, ne-a precizat Cristian Becheru.

Firmele au trei ani la dispoziţie pentru finalizarea lucrărilor

La sfârşitul lunii iulie, oficialii Ministerului Transporturilor au semnat ordinul de începere a lucrărilor pentru reabilitarea secţiunii de cale ferată de la kilometrul 614 Bârzava până la Ilteu. Asocierea Astaldi SpA - FCC Construccion SA - Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA - SC Thales Systems România SRL, pe secţiunile de cale ferată km 614 - Cap Y Bârzava (2a) şi Bârzava (cap Y) – Ilteu (cap Y)(2b), are un termen de trei ani pentru executarea lucrărilor de modenizarea a infrastructurii feroviare, electrificare - energoalimentare, precum şi lucrări de implementare a sistemului de siguranţă a traficului ERTMS (ETCS nivel 2 + GSMR). Lucrările de reabilitare a celor 78 km de cale ferată sunt finanţate din bani europeni (85%) şi fonduri de la buget (15%). „În trei ani trebuie predat acest proiect, în funcţie de terenul expropiat, muncitorii se apucă de lucru, se opreşte curentul şi încep să dărâme tot“, menţionau reprezentanţii asocierii Astaldi SpA - FCC Construccion SA - Salcef Construzioni Edili Ferroviarie SpA - SC Thales Systems România SRL.

 

Un alt proiect de peste jumătate de miliard de euro a demarat în acest an

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

17 decembrie 2017

Câte drumuri au fost reabilitate în 2017

Transporturi si Infrastructura

15 decembrie 2017

Centura Bacău, relicitată ca autostradă

Transporturi si Infrastructura

14 decembrie 2017

Stroe: Vom începe să montăm sisteme de siguranţă la metrou

Transporturi si Infrastructura

14 decembrie 2017

Lovitură dură pentru Boeing: Delta a comandat 100 de avioane Airbus

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro