'Nu cred că încrederea în băncile mari are legătură cu comisioanele practicate de acestea. Noi, din chestionarele pe care le-am făcut în rândul clienţilor, am observat că nu comisionul este primul element pe baza căruia clientul ia o decizie de a alege un serviciu sau altul', a spus Petre, în legătură cu o statistică BRAT care arată că, din 2006 până în 2013, încrederea clienţilor în băncile mari s-a erodat cu 15%.

Reprezentata BRD consideră că băncile trebuie să continue 'educaţia' în rândul populaţiei, pentru a depune banii în bănci.

'Dacă există în continuare această tendinţă, de a ţine banii acasă, cred că depinde de noi băncile comerciale să continuăm educarea publicului', a spus Roxana Petre, care a prezentat în conferinţă evoluţia serviciului MyBRD, canal alternativ de operaţiuni bancare online, implementat de BRD

Conform Studiului Naţional de Audienţă (SNA) FOCUS efectuat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT), o treime dintre românii din mediul urban preferă să îşi ţină economiile acasă pentru că nu au încredere în bănci, în timp ce în 2006 doar 25% aveau această percepţie, şi tot o treime susţin că îşi ţin banii în bănci pentru că au încredere, procentul acestora fiind, însă, în scădere de la 43% în 2006.

'Un procent de 35% dintre intervievaţi afirmă că preferă să-şi ţină economiile acasă, pentru că nu au încredere în bănci, comparativ cu 25% care erau de acord cu această afirmaţie în 2006. Un procent de 34% dintre românii de la oraş afirmă că folosesc băncile pentru depozite, pentru că au încredere, în scădere faţă de 2006, când 43% făceau această afirmaţie', se arată în studiul citat.

Aproximativ 55% dintre români au astăzi încredere doar în băncile mari, arată studiul menţionat, faţă de 71% cât era procentul în anul 2006.

În acelaşi timp, peste 70% dintre români consideră că băncile sunt interesate mai degrabă de beneficiile pe care le pot avea de la clienţi. Potrivit studiului, 37% declară că apelează la împrumuturile de la bănci dacă nu reuşesc să facă rost de bani şi 24% afirmă că banca îi ajută în ceea ce vor să facă.
Sursa: Agerpres