"Renault a decis, ca urmare a eforturilor Ministerului de Finanţe, să investească în Pakistan", se arată într-un comunicat publicat de biroul de presă al premierului pakistanez Nawaz Sharif.

Comunicatul precizează că ministrul de Finanţe, Ishaq Dar, s-a întâlnit în luna septembrie, în Franţa, cu directorii Renault, în cadrul eforturilor de a atrage mai mulţi jucători străini în sectorul său auto. 

La rândul său, un purtător de cuvânt de la Renault a confirmat planurile de investiţii precizând că grupul francez "a intrat în negocieri exclusive cu grupurile Ghandhara şi Al Futtaim pentru a dezvolta marca Renault în Pakistan, inclusiv printr-o uzină de asamblare la facilitatea de la Karachi a grupului Ghandara". 

Cu toate acestea, nici una din cele două părţi nu a oferit detalii cu privire la volumul preconizat al investiţiei. 

Autorităţile de la Islamabad vor să restructureze piaţa auto locală dominată de producătorii japonezi Toyota, Honda şi Suzuki, ale căror automobile asamblate local sunt vândute la preţuri relativ mari dar sunt inferioare vehiculelor importante în termeni de calitate şi dotări. 

În încercarea de a atrage noi producători auto străini precum Renault-Nissan, autorităţile pakistaneze oferă taxe vamale reduse şi alte stimulente pentru a construi uzine în Pakistan sau a moderniza unele închise. "Ne aşteptăm ca cel puţin unul sau doi investitori străini să vină în Pakistan", a declarat anterior Miftah Ismail, preşedintele Agenţiei pentru investiţii din Paklistan, care a dezvăluit că a purtat discuţii cu Volkswagen, Fiat, Nissan şi Renault. Miftah Ismail a precizat că noii intraţi vor beneficia de scutiri de taxe vamale pentru importul de echipamente pentru noile uzine. De asemenea, taxele vamale pentru importurile de piese auto vor fi de 10% faţă de 30% pentru actualii jucători. "Vrem o competiţie mai mare şi ne aşteptăm că odată cu creşterea competiţiei consumatorii vor beneficia de oferte mai bune", a spus Miftah Ismail. 

Unii pakistanezi sunt nemulţumiţi de preţurile mari şi calitatea redusă a automobilelor produse local, care nu au airbag-uri, sisteme ABS şi alte dotări considerate standard în alte părţi. Cel mai ieftin autoturism disponibil pe piaţa din Pakistan, Suzuki Mehran, se vinde la un preţ de 650.000 de rupi pakistaneze (6.200 de dolari), aproape dublu faţă de preţul unui model comparabil în India. 

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. 

AGERPRES