1. CODIȚA DE SAMURAI 

După ce bărbații au decis că e ok să le concureze pe femei în ceea ce privește fantezia aplicată podoabei capilare, se pare că s-a ajuns la o saturație. Revin din nou în tendințe tunsorile masculine clasice, ba chiar cu părul ușor mai lung și studiat-neglijent. Poate pentru că e mai simplu de întreținut o tunsoare clasică sau pentru că lupta pentru elasticele de păr din baie i-a epuizat fizic și psihic pe bărbați, look-ul de samurai își reia locul său firesc în filmele istorice japoneze.

2. CORPORATEZA 

A existat o vreme în care dacă nu foloseai în conversație niște acronime bine plasate sau niște englezisme cu pronunție cockney nu puteai fi considerat un profesionist adevărat. Între timp, chiar și managerii de top s-au lămurit că nu contează cum spui, ci mai degrabă ce spui. Așa că nu vă mai străduiți să vă zăpăciți intrerlocutorul cu ultimele găselnițe lingvistice. E la modă să vorbiți pe înțelesul oamenilor. Încercarea de a epata prin limbaj vă face candidați siguri pentru eticheta de „douchebag“. Cum, nu știți ce-i aia?

3. STATUL LA BIROU PESTE PROGRAM

 Asistăm la începutul unei revoluții care va schimba paradigma pieței de muncă la nivel global. Generația Y a spus deja nu programului de 8 ore, iar părinții lor au ajuns și ei la saturație. Semnalul a fost deja dat, odată ce Suedia a trecut la programul de muncă de 6 ore. Munca peste program, îngropat în hârtii și cocoșat peste tastatură, nu mai e deloc cool. Cearcănele sunt mai out ca niciodată. E la modă orientarea spre antreprenoriat și freelancing.

4. CURELE DE DETOX 

Breaking news! După ce suplimentele, ceaiurile și sucurile care promit „curățarea” organismului în X zile au împânzit internetul, cercetătorii britanici anunță: detoxifierea nu există! Acesta este un termen medical care a fost deturnat într-o strategie agresivă de marketing. Adevărata detoxifiere este realizată în mod natural de un organism sănătos, și nu comandată pe email sau la telefon. Și nici nu are legătură cu înfometarea și curele de slăbire.

5. NENUMĂRATE HASHTAGURI

 Pasiunea pentru social media este de înțeles în zilele noastre. Dăunătoare de foarte multe ori, dar perfect acceptabilă. E drept că silueta umană tinde să se modifice în direcția esteticii semnului de întrebare din cauza smartfonului. Dar chiar și asta a devenit parte din cotidian. Însă zece-douăzeci de hashtaguri la un post pe facebook sau instagram nu mai tolerează nimeni în ziua de astăzi. Așa că, dacă nu vrei să-ți iei „unfollow“, încearcă să te limitezi la maximum cinci!

(Articol publicat în Suplimentul Capital Luxury apărut pe 18 aprilie 2016)