Conform sursei citate, numai la nivelul lunii iulie 2015, au fost înmatriculate 22.748 de autoturisme rulate, mai multe cu 10,56% faţă de iulie, anul trecut, când s-au consemnat 20.575 unităţi.

Marca auto second-hand preferată a românilor este în continuare Volkswagen, cu 38.619 unităţi înmatriculate din ianuarie până în iulie 2015 (în creştere cu 15,35% faţă de aceeaşi perioadă din 2014).

Topul preferinţelor continuă cu Opel (23.358 unităţi, +8,44%), Ford (15.723 unităţi, +12,56%), BMW (9.454 unităţi, +23,84%), Audi (9.256 unităţi, +18,64%), Skoda (6.357 unităţi, +18,62%), Renault (5.679 unităţi, +17,75%), Mercedes-Benz (5.034 unităţi, +9,06%) şi Fiat (3.102 unităţi, -12,40%).

În primele şapte luni ale anului în curs, Dacia se situează în partea a doua a ierarhiei, cu 908 de exemplare second-hand înmatriculate, dar în creştere cu 83,43%, comparativ cu perioada similară din 2014, dintre care 137 înregistrate doar la nivelul lunii iulie, în creştere cu 33,01% faţă de aceeaşi lună din anul precedent.

Pe de altă parte, în categoria autoturismelor noi înmatriculate în România, în primele şapte luni ale anului s-au înregistrat 43.725 de unităţi, în creştere cu 10,44% în comparaţie cu acelaşi interval din anul anterior. La nivelul lunii iulie 2015, s-au consemnat 9.253 de autoturisme noi, mai multe cu 10,58% faţă de luna corespunzătoare din 2014, când au fost consemnate 8.368 de unităţi.

Datele oficiale ale DRPCIV relevă faptul că, la sfârşitul anului 2014, parcul auto naţional din România ajunsese la 6.270.615 unităţi, în creştere cu 4,77% faţă de aceeaşi perioadă din 2013, când numărul acestora era de 5,98 milioane de exemplare.

Din numărul total de vehicule care circulau pe drumurile naţionale la finele anului trecut, 4.905.630 de unităţi erau autoturisme, iar peste 2,92 milioane dintre acestea aveau o vechime mai mare de 12 ani. De asemenea, 3.159.717 de autoturisme aveau motoare pe benzină, în timp ce 1.741.099 de unităţi erau pe motorină.

Conform sursei citate, circa 1,97 milioane de vehicule din parcul auto naţional prezentau o vechime cuprinsă între 6 şi 10 ani, iar 1,53 milioane de unităţi aveau un grad de uzură cuprins între 11 şi 15 ani. În acelaşi timp, aproximativ aproape 1,103 milioane de maşini erau mai vechi de 20 de ani şi doar 197.741 de exemplare se încadrau la o vechime de 0-2 ani.

La nivel general, 3,401 milioane de români au preferat maşinile Diesel, iar 2,539 milioane cele pe benzină, potrivit DRPCIV.AGERPRES