Știm cu toții că modelele Mini au un succes nebun în lumea nonconformiștilor, a acelor fru­moși nebuni care vor să fie altfel cu orice preț. Ani de-a rândul marca britanică deținută de gigantul german BMW a mizat pe acest atu al său păstrând detalii retro sau chiar amplificând anumite teme de design care, puse pe un alt automobil, ar părea cel puțin anacronice. Pe lângă exteriorul inconfundabil și doar aparent cu dimensiuni reduse, noul Mini ­Cooper S Cabriolet îți încântă ochii cu o grilă frontală amenințătoare, umeri evazați ai aripilor și un plafon textil care, grație pachetului Mini Yours, scoate în evidență o stilizare a drapelului britanic. Imediat ce deschizi ușa interiorul clasic îți încântă privirile și, pentru un ochi avizat care nu se lasă sedus imediat de imensul ecran central și de restul planșei de bord care pare a fi detașată din cockpit-ul unui avion, ies în evidență detaliile atent lucrate și cu un stil britanic fără cusur.

Odată ajuns la volan, primul imbold te îndeamnă să pornești propulsorul de 1998 cmc alimentat cu benzină. Zgomotul surd produs de sistemul de evacuare și cuplarea destul de brutală a cutiei de viteze automată în „Drive“ îți sugerează că sub capotă se află un ansamblu sportiv gata să înghită kilometri mult mai rapid decât te aștepți. Cei 192 CP dezvoltați de motor sunt cu adevărat sălbatici mai ales atunci când comuți selectorul în modul Sport. Faptul că ai de-a face cu un vehciul orientat către performanță este trădat și de suspensia destul de dură, însă mult mai confortabilă decât cea a variantelor anterioare. Iar acest sentiment de confort este, surpinzător pentru mulți, aferent și pasagerilor din spate. Chiar dacă spațiul pentru aceștia pare insuficient, Mini Cabrio poate găzdui fără probleme patru adulți. Cu condiția ca înălțimea persoanelor așezate pe bancheta din spate să nu depășească 1.80 metri.

Plafon retractabil

Cum varianta testată de Capital de-a lungul a mai bine de 600 km poartă cu mândrie titulatura Cabriolet am încercat și deplasarea fără plafon deasupra capului. Asta în ciuda faptului că ploaia ne-a însoțit o bună parte din drum. Ei bine, printre reprizele de ploaie, noul Mini Cabrio ne-a arătat și latura sa de cameleon, deschizând – prin simpla apăsare a unui buton – mai întâi treimea de plafon de deasupra pasagerilor din față. Zgomotul produs de curentul de aer care pătrundea în habitaclu, destul de deranjant, a fost întrecut în enervarea ocupanților banchetei din spate, neprotejați de parbriz. Un punct în minus amplificat, fără doar și poate, de vremea nefavorabilă. Deschiderea completă a plafonului a generat un nou val de proteste al nefericiților așezați pe banchetă, însă, reducerea vitezei la mai puțin de 60-70 km/h a liniștit brusc  animozitățile demonstrând că o călătorie la viteză redusă este mult mai plăcută decât cea în regim de autostradă atunci când circuli fără plafon deasupra capului. Ar mai fi de menționat că, odată cu plierea plafonului textil, portbagajul și așa destul de mic al ciudatului Mini Cooper S devine neîncăpător pentru bagajele a patru persoane. Și atunci stai să te întrebi ce folos mai are majorarea spațiului din habitaclu dacă nu toți cei din mașină pot călători cu bagajele după ei. Desigur, în acest caz răspunsul este, pe cât de nesatisfăcător, pe atât de simplu: Mini Cabriolet nu este destinat călătoriilor lungi. De altfel, nici rezervorul de doar 44 de litri nu recomandă asta. În schimb, dacă alegi un traseu lejer, virajat și care trece prin zone menite să îți capteze atenția, călătoria la bordul lui Mini Cooper S Cabrio poate fi o încântare care să justifice prețul de minimum 29.400 euro, sau chiar pe cel al variantei testate care, cu dotări opționale, ajunge la nu mai puțin de 42.822 euro.