Companie cu capital integral românesc, al cărei pachet majoritar de acţiuni este deţinut de Eugen Banciu, Dona a devenit un reper în industria farmaceutică din Romania şi un brand apreciat și respectat de români. Pe parcursul celor 25 de ani, reţeaua farmaceutică s-a extins în mod constant şi sănătos, ajungând în acest an la peste 300 de unităţi. În fiecare lună, peste 2,7 milioane de pacienţi au acces la servicii farmaceutice la cel mai înalt nivel de calitate, o gamă variată de produse și servicii, și consiliere de specialitate oferite de o echipă de 2.500 de profesionişti în sănătate.

„Am început cu o farmacie şi astăzi lanţul de farmacii Dona reuneşte peste 300 de unităţi. Prezenţi timp de 25 de ani pe o piaţă marcată de incertitudini şi plină de provocări, am demonstrat că Dona este o construcţie de business solidă, bine organizată, optimizată din punct de vedere operaţional, cu know how consistent, instrumente şi proceduri de lucru eficiente, care asigură baza pentru o dezvoltare sănătoasă şi susţinută, pe termen lung”, a declarat Eugen Banciu, președintele grupului Dona.

Dona este una dintre cele mai vechi companii de pe piaţa locală de retail farmaceutic din România, cu o contribuţie importantă la maturizarea şi modernizarea acesteia. În 2014, a demarat un proces amplu de redecorare şi reamenajare a unităţilor sale cu un concept de retail modern şi original, special conceput pentru a îmbunătăţi experienţa pacienţilor în farmacii. Noul concept de design pune în prim plan pacientul, facilitează o comunicare mai apropiată cu farmaciştii şi oferă mai mult confort şi intimitate prin reorganizarea spaţiilor de expunere şi a punctelor de interacţiune.

O altă schimbare strategică majoră a avut loc anul trecut atunci când lanţul farmaceutic a anunţat că va continua planurile de extindere prin intermediul unui sistem de franciză, devenind un model de business deschis către antreprenorii locali din domeniu care vor să se alăture şi să îşi consolideze afacerea sub un brand puternic şi cu un sistem eficient, integrat pe verticală.

Eugen Banciu  a coupat locul 41 în ediția din 2016 a Top 300 Capital – Cei mai bogați români, cu afaceri estimate la 100 – 110 milioane de euro. Medic de profesie, el a intrat în lumea afacerilor în 1996 și a ajuns la o avere considerabilă grație sucesului repurtat cu Farmexpert, firmă din care s-a retras în urmă cu câțiva ani. Compania deținută ulterior, SIEPCOFAR a atins în 2016 o cifră de afaceri de 201 milioane de euro și un profit net de 1,2 milioane de euro.