CITEŞTE ŞI

Actualitate Auto

Luxul motorizat se vinde bine în România

Autor: |

Creşterea vânzărilor de vehicule din segmentul de lux aparţinând unor mărci precum Mercedes-Benz, Jaguar sau Porsche este mai mare decât cea a pieţei totale ridicâd astfel cota întregului segment. Iar apariţia noii Serii 7 de la BMW este gata să dea un nou imbold.

Până la finalul celui de-al treilea trimestru al lui 2015 în România fuseseră deja vândute 239 de autoturisme de lux ceea ce corespunde unei creşteri cu 16% a segmentului. În acelaşi timp, piaţa totală s-a majorat cu doar 13,5%. Ca de obicei, principalii concurenţi care îşi dispută podiumul clasei sunt Audi A8, BMW Seria 7 şi Mercedes-Benz Clasa S, în timp ce eşalonul secund este format din modele precum Porsche Panamera, Maserati Quattroporte, Lexus LS şi Jaguar XJ. Datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) arată că în acest an maşina care a atras cei mai ulţi clienţi care sunt dispuşi să cheltuiască peste 80.000 de euro pentru un vehicul este Mercedes-Benz Clasa S. Nu mai puţin de 157 de români au optat pentru vârful de gamă al mărcii cu sediul la Stuttgart mizând pe aspectul elegant, confortul şi sistemele electronice de top existente în dotare. Cea mai ieftină variantă, S 300 h costă, cu TVA, 86.254 de euro şi este propulsată de un motor diesel care dezvoltă 204 CP ajutat de unul electric cu 27 CP. Transmisia 7G-Tronic Plus este şi ea prezentă în dotare, iar lista de echipamente de comandă şi control este plictisitor de lungă. Cei care îşi doresc mai multă putere sau mai mult spaţiu pot opta fie pentru versiuni cu motoare mai puternice – ajungând până la 630 CP în cazul Mercedes-AMG S65 -, fie pentru variante cu ampatament mărit. Desigur, pentru asta trebuie să scoată ceva mai mulţi bani. Și când spunem mulţi ne referim la peste 100.000 de euro sau chiar 248.322 euro în cazul variantei de top.

Vedetei Mercedes-Benz, rivalii de la Audi îi opun un supertehnologizat A8 cu preţuri care încep de la 87.180 de euro, iar bavarezii de la BMW un nou Seria 7 care pare gata să răstoarce ierarhiile. Abia ajuns pe piaţa autohtonă, acesta din urmă pare mult îmbunătăţit în special la capitolul confort – domeniu în care până acum Clasa S îl bătea de cele mai multe ori – dar şi mult prea plin de sisteme electronice menite să uşureze viaţa soferului şi a pasageriilor. Desigur, asta după ce toţi aceştia devin experţi în utilizarea echipamentelor prezente la bord, fapt deloc uşor după cum singuri ne-am putut convinge. Este cert însă că, odată pus la punct cu tehnologia avangardistă a constructorului din Munchen, orice posesor de Seria 7 se poate lăuda cu un vehicul care poate fi pe rând, sufragerie, birou sau chiar dormitor în funcţie de dorinţă. Disponibil ca şi concurenţii săi germani cu ampatament lung sau scurt, noul BMW Seria 7 are un preţ de bază de 90.706 euro (730d), iar vârful de gamă disponibil în prezent – 750 iL xDrive – costă „doar” 131.372 de euro.

Pe lângă această zonă clasificată de analiştii APIA drept clasa maşinilor de lux, trebuie luate în seamă şi câteva vehicule din segmentul SUV1 care au şi ele legături mai mult decât clare cu luxul.  Astfel, modele precum Audi Q7, BMW X5 şi X6, Mercedes-Benz GLE şi, în curând, GLS, Range Rover sau Porsche Cayenne sunt tot mai prezente pe şoselele din România. Ca şi în cazul pieţei maşinilor de volum sau premium, segmentul SUV-urilor de lux tinde să devină mai mare decât cel al limuzinelor de acelaşi fel, clienţii fiind seduşi de siguranţa aparentă, spaţiul suplimentar şi confortul bine dozat al acestor adevărate pacheboturi ale şoselelor. 

(Articol publicat în Suplimentul Capital LUXURY apărut pe 11 decembrie 2015)

 

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.