Soluţia inventată de Bosch permite motoarelor diesel să emită doar 13 mg/km oxizi de azot, limita obligatorie UE fiind de 120 mg/km. “Fiind lideri pe tehnologia diesel nu ne putem uita cum dieselul dispare. Am creat acest sistem care reduce nivelul oxizilor de azot de zece ori”, a declarat Mihai Boldijar, reprezentantul Grupului Bosch în România.

Din 2017, legislația europeană a cerut ca noile modele de autovehicule pentru pasageri, testate în conformitate cu RDE pe un traseu cu drumuri urbane, extraurbane și autostrăzi, să emită cel mult 168 miligrame de NOx pe kilometru. Din 2020, această limită va fi redusă la 120 miligrame. Dar, chiar și astăzi, autovehiculele echipate cu tehnologia diesel Bosch pot atinge 13 miligrame de NOx în cadrul ciclului de testare RDE. Aceasta înseamnă aproximativ o zecime din limita care se va aplica începând cu 2020. Și chiar în cazul deplasării în condiții urbane deosebit de dificile, când parametrii testării depășesc cerințele legale, emisiile medii ale autovehiculelor de test Bosch sunt de 40 de miligrame pe kilometru. Inginerii Bosch au ajuns la acest progres decisiv în ultimele luni.

“Acest sistem diesel este gata de a fi implementat, depinde de partenerii cu care lucrăm în mod tradiţional  pe sisteme diesel, principalii producători de automobile din Europa şi din lume. Viteza cu care va fi implementat va depinde şi de ei. Noi avem practic soluţia deja viabilă. Cât va mai rezista dieselul pe piaţă este foarte greu de spus, dar în momentul în care vii pe piaţă cu o asemenea soluţie care îţi reduce emisiile de oxid de azot la o zecime din ceea ce se cere în 2020 eu cred că dieseul va avea viaţă lungă”, a adăugat Boldijar.

Unul dintre senzorii care fac parte din soluţia diesel de reducere a emisiilor este fabricat de Bosch la fabrica de la Blaj.

Legat de intrarea unor noi producători auto pe piaţa locală, Boldijar a declarat că depinde de cât de atractivă este şi va rămâne România pentru investitori. Indiferent dacă va fi vorba de un producător auto sau un producător de componente auto trebuie să rămânem pe un palier competitiv şi să avem avantaje mai multe decât oferă ţările din jur.