SE INTAMPLA ACUM!

Actualitate Auto

Industria auto accelerează în 2016

Autor: Robert Stan | vineri, 08 ianuarie 2016 | 0 Comentarii

Anul în care tocmai am intrat se anunţă bun pentru industria auto românească. Atât producţia de maşini şi componente auto cât şi vânzările au perspective de creştere, cifra de afaceri totală a industriei tinzând către 20 de miliarde de euro.

Majoritatea actorilor din industria auto românească privesc cu încredere anul 2016. Scăderea TVA, noile investiţii făcute de Renault la Dacia, posibila intrare în producţie a unui nou model la uzina Ford din Craiova şi creşterea pieţei europene sunt principalele elemente care anunţă un an fast pentru companiile implicate în afaceri cu maşini şi componente.

Producţia şi exportul de autoturisme din 2015 au fost, conform estimărilor, sub valoarile atinse în 2014. Deşi datele finale nu sunt încă disponibile, este limpede că nici Dacia şi nici Ford nu au reuşit să crească producţia. Motivele sunt cât se poate de diferite. Dacă uzina din Mioveni trece printr-un proces de modernizare menit să susţină viitoarele variante ale modelelor din portofoliul Dacia, fabrica din Bănie are capacitate, dar nu are produse. În ciuda faptului că oficiali ai Ford au lăsat să se înţeleagă că un anunţ în privinţa intrării în producţie al unui nou model - SUV-ul EcoSport după toate probabilităţile -, la Craiova va fi făcut până la finalul lui 2015, acest lucru nu s-a întâmplat. Cu toate acestea este de aşteptat ca anunţul cu pricina să fie făcut în următoarea perioadă. Desigur, asta nu va însemna că un al doilea model Ford „made in Romania“ va intra imediat în asamblare, însă ar da un mesaj de încredere aşteptat de mult timp atât de autorităţile române cât şi de furnizori. Revenind la Dacia, producţia din 2016 ar putea fi impulsionată de noile evoluţii ale modelelor Sandero şi Logan. Desigur, cum uzina românească se află foarte aproape de capacitatea maximă, eventuala majorare a producţiei nu poate fi decât minoră. „În 2016 vor exista evoluţii ale modelelor Logan şi Sandero în gama Dacia. Vorbim despre noi versiuni şi ediţii limitate. De asemenea, o parte dintre modele vor fi echipate cu cutia robotizată Easy R. În privinţa vânzărilor ne aşteptăm ca, la nivel european, să avem un rezultat simiar cu cel din 2015. În România sperăm într-o creştere a vânzărilor. Ne dorim să ajungem la o piaţă totală de 200.000 de unităţi aici - vorbesc de toate mărcile. Și asta cât mai curând, dacă se poate, înainte de 2020. Obiectivul nostru este ca 20% din producţia Dacia să fie vândute pe piaţa locală. În prezent suntem sub 10%“, a declarat în exclusivitate pentru Capital, Nicolas Maure, directorul general al Automobile Dacia.

Vânzările de autoturisme, în creştere

După ani buni în care piaţa auto românească a înregistrat recul după recul, din 2014 direcţia a redevenit pozitivă. Cum cifrele oficiale privind înmatriculările din întregul an 2015 nu sunt încă disponibile, nu putem decât să estimăm că anul trecut piaţa de autoturisme noi a atins 79.000 de unităţi, în creştere cu peste 12% faţă de valoarea din 2014. Și pentru 2016 majoritatea comercianţilor estimează o creştere a vânzărilor, mai ales că va intra în vigoare şi reducerea TVA. Este greu de estimat în acest moment impactul acestei măsuri fiscale, însă mulţi mizează pe o creştere a pieţei de autoturisme noi cuprinsă între 10% şi 15%. Asta ar însemna că la finalul acestui an totalul de autoturisme noi înmatriculate în România să depăşească pragul de 90.000 de unităţi. Desigur, odată cu creşterea vânzărilor de maşini noi, se va majora şi piaţa second-hand, aceasta tinzând către 270.000 de unităţi.

Cum nu doar piaţa autohtonă se află pe un trend ascendent este de aşteptat ca şi activitatea furnizorilor de componente auto să crească. Dacă în 2014, Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) menţiona o cifră de afaceri a industriei de componente de circa 12,6 miliarde de euro, iar în 2015 aceasta pare să fi depăşit 13,5 miliarde, estimările arată că la finalul lui 2016 ar putea fi atinsă valoarea de 15 miliarde de euro. De altfel, cifra de afaceri a întregului sector auto s-a majorat anual, în ultima perioadă, cu aproximativ un miliard de euro ceea ce înseamnă că în acest an ar putea fi atinsă valoarea de 20 de miliarde. Nu trebuie uitat faptul că, în urmă cu doar 10 ani, în 2005, cifra de afaceri totală a industriei auto româneşti era, conform ACAROM, de doar 3,8 miliarde de euro.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.