La începutul lui 2015, Hyundai a decis să prezinte ur­mașul lui ix35, un SUV care a avut un succes deplin pe piața europeană. Nu a trecut mult timp de când divizia europeană a mărcii Hyundai a decis să renunțe la nume deja consacrate precum Tucson, Veracruz sau Accent pentru a le înlocui cu coduri impersonale precum ix35, ix55 sau i30. Prin această mutare, brandul coreean dorea să impună ideea că noile sale produse erau desenate, dezvoltate și produse în Europa.

Ei bine, odată cu ediția din acest an a Geneva Motor Show, Hyundai a anunțat revenirea SUV-ului său compact ix35 la denumirea de Tucson. De ce? „Pentru că modelul are un succes global și trebuie recunoscut peste tot“, ne-a declarat Christian Loeer, șeful diviziei de comunicare a producătorului. De asemenea, diferențele majore față de modelul anterior au impus și o modificare a numelui. Fie că se numește ix35 sau Tucson, modelul Hyundai se poate lăuda cu un exterior elegant, subliniat de proporții dinamice, o gamă performantă de propulsoare și dotări avansate pentru siguranță și confort.

Dacă tot vorbim de design și pro­porții, să spunem că noul Tucson este unul dintre cele mai arătoase SUV-uri din segment. Unii cârcotași ar putea considera că zonele cromate sunt supradimensionate, pentru a atrage atenția, și că asemănarea cu Santa Fé este prea mare, însă vehiculul stârnește rapid pasiuni. Fapt demonstrat chiar de reacțiile celor, nu puțini, care s-au grăbit să ne întrebe: „Ce model e?“ și „Cât costă?“ pe parcursul testului nostru. Și dacă aspectul exterior nu e suficient pentru a vă impresiona, atunci ar trebui să o facă dimensiunile. Tucson este cu 6,5 cm mai lung și cu 3 cm mai lat decât predecesorul său, acest fapt fiind resimțit în special în interior, unde spațiul suplimentar pentru pasageri este evident, iar portbagajul poate găzdui 513 litri, o valoare care lasă mulți competitori să reflecteze.

Performanțe bune, consum peste medie

Pe parcursul testului realizat de Capital – care a inclus atât zone urbane cât și autostrăzi sau drumuri virajate de munte și chiar porțiuni off-road – Hyundai Tucson s-a dovedit un companion bine echilibrat și potent. Dotat cu motorul T-GDi de 1.6 litri alimentat cu benzină completat de transmisia automată 7DCT, vehiculul a impresionat la capitolele confort și ergonomie. Mult peste ceea ce oferea ix35. Cei 177 CP s-au arătat în formă maximă chiar și atunci când asfaltul a lăsat locul terenului accidentat și tracțiunea integrală a pus la lucru ambele punți. Seduși de forța și stabilitatea modelului am încercat chiar și un stil mai sportiv de șofat pe zonele virajate, moment în care dimensiunile și greutatea mari au pus la grea încercare sistemul de direcție, frânele și suspensia. Ei bine, în afara sentimentului că aderența se poate „rupe“ în virajele strânse și că 1.609 kg se „prăvălesc“ peste șofer în momentul frânărilor bruște, nimic nu ne-a lăsat să dăm calificative negative mașinii. Cu o excepție despre care vom vorbi imediat. Cât despre sentimentul de care vorbeam anterior, ei bine acesta dispare odată ce te obișnuiești cu comenzile și cu temperamentul lui Tucson.

Mai ales că niciun moment acesta nu se pierde cu firea menținând o trasă sigură. Poate doar direcția prea „ușoară“ să poată fi considerat un impediment însă, chiar și fără feedback-ul dorit, aceasta își face cât se poate de bine treaba. Și, dacă tot am vorbit despre un aspect negativ, să spunem că acesta este legat de consum. În timpul testului, Tucson a înghițit peste 12 l / 100 km în oraș și circa 8,5 l / 100 km în afara acestuia. Un consum destul de mare care, raportat la dimensiunile vehiculului și la traseul parcurs, poate fi considerat acceptabil. Dar perfectibil. Prețurile de catalog cu TVA ale noului Hyundai Tucson încep de la 24.506 euro (1.6 GDI – 132 CP, 2WD, Style) și urcă până la 39.510 euro (2.0 CRDi – 185 CP, 4WD, Luxury Pack+). Valori deloc mici, dar în linie cu oferta concurenței. În prezent însă, importatorul are o ofertă care scade prețul de bază la 27.110 euro, iar pe cel maxim la 37.030 euro.