Președintele de onoare al Federației Operatorilor Români de Transport, (FORT), Augustin Hagiu ne-a explicat că cele mai mari probleme pentru transportatorii rutieri de marfă sunt legate de finanțare. „Creditele bancare oferite transportatorilor rutieri de marfă sunt dezavantajoase față de orice altă companie din alt domeniu de activitate. Transportatorii au la dispoziție credite mici. Firmele de transport de marfă trebuie să plătească dobânzi foarte mari față de transportatorii din străinătate. A doua problemă majoră a transportatorilor este cea legată de încasări la care se adaugă și gradul de dezvoltare a infrastructurii”, ne-a declarat Augustin Hagiu.

Lipsa de infrastructură înseamnă o influență negativă în consumul de carburant și în costurile operaționale pentru întreținerea autovehiculelor. „Calitatea infrastructurii se răsfrânge direct asupra afacerilor transportatorilor și kilometrilor parcurși pe teritoriul României. Firmele de transport plătesc foarte mulți bani pentru întreținerea materialului rulant din cauza lipsei autostrăzilor și drumurilor naționale de calitate”, ne-a precizat Augustin Hagiu. Oficialul FORT a menționat că restricțiile de viteză de circulație impuse pe centura Capitalei înseamnă întârzieri de aproximativ 3 ore. „În loc să traversezi centura Capitalei într-o decentă perioadă de aproximativ 60 minute, camioanele parcurg aproximativ 50 km de șosea în 4 ore. În afară, camioanele parcurg 400 km în 4 ore. Contractele de dau peste cap, transportatorii nu mai pot respecta perioada de transport. Odată întârziat patru ore pe centura Capitalei, șoferul nu mai poate respecta timpii de odihnă”, a mai precizat Augustin Hagiu. Comparativ cu primele șase luni ale anului trecut, volumele de marfă transportate de privați au crescut în prima jumătate a acestui an. „Volumele de marfă au crescut, nu exploziv, exemple ar fi transporturile între orașele din vestul României, Oradea, Cluj, Arad și Timișoara . Aici mă refer la ceea ce se produce în România, mărfurile sub termperatură controlată, carne, diverse preparate și tot felul de produse. În ultimii doi ani a scăzut foarte mult piața de transport de legume și fructe din Grecia, Italia și Turcia. Fructele și legumele din aceste țări sunt transportate cu microbuze și reușesc să se strecoare prin vamă cu acte îndoielnice. Foarte puține mașini mari transportă fructe și legume din Italia, Grecia și Turcia”, a conchis Hagiu. 

Mai multe detalii găsiți în suplimentul de logistică care apare luni, 11 iulie, împreună cu revista Capital.