De asemenea, vânzările de pachete turistice ale reţelelor TUI TravelCenter şi Eurolines s-au majorat cu 50 % faţă de 2016. Pentru TUI TravelCenter, creșterea vine în special din majorarea vânzărilor pentru destinațiile din zona mediteraneană (Grecia, Turcia, Spania, Cipru, Malta) și pentru cele exotice. Destinații exotice precum Thailanda (cu un avans al vânzărilor de peste 100%), Maldive, Rep. Dominicană, Mexic, Sri Lanka și Tanzania sunt tot mai căutate de către români pentru că sunt din ce în ce mai accesibile. Prețurile au scăzut față de acum 7-8 ani, puterea de cumpărare și disponibilitatea românilor de a călători tot mai departe sunt mai mari. De exemplu, prețul pachetelor pentru Krabi, Thailanda, pornește de la 559 euro/pers (avion, cazare la hotel 3 stele, mic dejun și transfer), tarif comparabil cu cel pentru o vacanță în Grecia.

Anul 2017 a marcat șase ani de prezenţă în România a celui mai puternic brand de turism din lume, TUI, al cărui reprezentant unic în România suntem. Totodată, parteneriatul cu FlixBus, demarat în septembrie 2017, a condus la creșterea până la 2.000 a numărului de destinații accesibile, în fiecare zi, din România către Europa.

Din datele grupului mai reiese că Nova Travel, tour-operatorul Grupului Eurolines, a avut în 2017 o cifră de vânzări de 12 milioane de euro, în creștere cu 14 % faţă de nivelul din 2016. Agenția a organizat în sezonul estival 2017 curse charter marca TUI către cele mai iubite destinaţii estivale, respectiv către Grecia (insulele Creta, Rodos, Corfu, Santorini şi Zakynthos), Turcia (Antalya) şi Spania (insulele Tenerife, Mallorca). A organizat până la 23 de plecări pe săptămână din Bucureşti, Iaşi, Cluj-Napoca şi Timişoara. În luna mai 2017, Nova Travel a încheiat o poliță de asigurare în caz de insolvență/faliment în valoare de 150.000 USD, triplând benevol suma minimă prevăzută de lege.

În același timp, Danubius Travel, tour-operatorul Grupului din Constanța, a avut o creştere de aprox. 45% a cifrei de vânzări în anul 2017, comparativ cu anul 2016, depășind nivelul de 20 milioane euro. Compania a lansat Cruise-Link, o platformă de rezervări în timp real a croazierelor destinată exclusiv partenerilor B2B.
Nu în ultimul rând, Green Village Resort din Sfântu Gheorghe, Delta Dunarii va încheia anul 2017 cu o cifră de vânzări de aprox. 2,2 milioane euro, cu 22 % mai mare faţă de anul precedent. Numărul de turişti români şi străini care au vizitat Green Village Resort a crescut în 2017 cu 10 % comparativ cu 2016, la peste 11.000 persoane.

Planuri pentru 2018

Grupul deținut de Dragoș Anastasiu își păstrează focusul pe invesțiile în tehnologie și digitalizare prin dezvoltarea platformelor sistemelor de rezervări, invesțitii într-un sistem CRM, automatizarea proceselor interne și, nu în ultimul rând, în continuarea invesțiilor masive în propriul site.

Grupul are ca obiectiv creșterea calității serviciilor de consultanță în agenții prin implementarea unui nou sistem de gestiune a relației cu clienții care să permită o mai bună analiză a datelor despre turiști și preferințele lor de vacanță. De asemenea, si-a propus creşterea ponderii vânzărilor on-line, care reprezintă sub 10% din total în acest moment. În următorii 5 ani, ținta este ca vânzările on-line să atingă 40% din vânzările totale.
Nova Travel estimează pentru 2018 o cifră de vânzări de 13,1 milioane de euro, plus 6 % comparativ cu nivelul din acest an. În 2018, Nova va introduce în oferta sa o cursă charter nouă către Cipru, va crește numărul total de locuri disponibile cu 30% față de 2017 și va inaugura noul parteneriat cu SUNEXPRESS (charter Lufthansa – Turkish Airlines) pe ruta București-Antalya. Pentru cursele charter din 2018, Nova Travel își propune un grad de ocupare de minimum 95%. Totodată, grupul Eurolines vizează o creştere de 15% a cifrei de vânzări comparativ cu 2017.