CITEŞTE ŞI

Actualitate Auto

Ford mizează pe SUV-urile mici fabricate la Craiova

Autor: |

Americanii de la Ford au decis să investească mai mult în fabrica pe care o au în ţara noastră, iar primul pas este producerea unui nou model.

Fabrica Ford de la Craiova va produce, din toamna anului viitor, un nou model la Craiova: SUV-ul de mici dimensiuni EcoSport. Aşa cum revista Capital anunţa încă din anul 2012, când echipa redacţiei a fost prezentă la Amsterdam pentru a lua parte la prezentarea strategiei Ford, EcoSport va fi produs pentru Europa exclusiv în uzina de la Craiova. Modelul EcoSport pe care Ford îl comercializează în prezent în Europa, cu excepţia Rusiei, este construit la fabrica din Chennai, India. Fabrica din Chennai va continua să construiască modelul pentru piaţa indiană, dar şi pentru alte pieţe la nivel global. Americanii s-au decis să aloce o importanţă mai mare fabricii din Craiova, unde în prezent se produce modelul B-Max, iar SUV-ul EcoSport promite să ţină ocupate toate cele trei schimburi. În prezent, cererea pentru B-Max este mică, astfel încât angajaţii au intrat de mai multe ori în şomaj tehnic. În 2015 au fost produse 47.967 unităţi B-Max, iar în 2014 au fost fabricate 52.829 exemplare. Capacitatea de producţie a uzinei este de 350.000 de unităţi an, însă oficialii Ford se aşteaptă ca la anul să producă 150.000 de maşini cu cei 2.650 de angajaţi.

SUV-urile de mici dimensiuni sunt pe val

Ford va investi aproape 200 de milioane de euro pentru producţia modelului EcoSport. Anunţul vine ca urmare a angajamentului pe care Ford şi l-a asumat pentru a lansa noi cinci vehicule din gama SUV şi crossover în Europa în următorii trei ani, începând cu noul Ford Edge, ce urmează a fi lansat în al doilea trimestru al acestui an. Vânzările de maşini noi din segmentul SUV au urcat anul trecut cu 23% raportat la întreaga industrie care a crescut cu 10%. Segmentul SUV-urilor de mici dimnesiuni din care face parte şi modelul EcoSport a crescut cu 44% în 2015. Ford se aşteaptă ca segmentul SUV-urilor de mici dimensiuni să ajungă la aproape 1.5 milioane de vehicule pe an, până în 2017, ceea ce reprezintă o creştere de 35% faţă de 2015. Pentru prima dată, americanii se aşteaptă să depăşească anul acesta pragul de 200.000 SUV-uri vândute în Europa, ceea ce reprezintă o creştere de 30% faţă de 2015. „Vânzările de EcoSport au urcat anul acesta cu aproape 30% şi ţinând cont de previziunile legate de creşterea vânzărilor din segmentul SUV–urilor de mici dimensiuni, pentru noi este momentul oportun să mutăm producţia de EcoSport în Europa şi să beneficiem astfel de forţă de muncă excelentă şi de fabrica noastră de la Craiova“, a declarat Jim Farley, preşedinte şi CEO Ford Europa.

În ceea ce priveşte modelul B-Max, acesta va continua să fie produs, atâta vreme cât va exista cerere pentru el, a declarat Ana-Maria Timiş, directorul de comunicare al Ford. „Vorbim de volume mai mici, dar nu renunţăm la acest model“, a spus Timiş. De asemenea, nu vor exista angajări în perioada următoare, însă dacă va fi nevoie, oficialii Ford nu exclud această posibilitate. „În timp ce lucrăm la toate detaliile privind noile noastre planuri pentru Craiova, vom stabili şi cerinţele legate de forţa de muncă şi vom analiza dacă este nevoie să angajăm noi oameni pentru a sprijini aceste planuri. În acest moment, aşteptările noastre sunt că vom păstra nivelul actual al forţei de muncă de la fabrică. Dar vreau să subliniez că aşteptăm şi multe planuri pentru Craiova în anii ce urmează. Ne asumăm în continuare angajamentul de a găsi si alte oportunităţi ca fabrica din Craiova să construiască şi alte produse Ford, atât vehicule cât şi motoare, astfel încât să folosim şi mai bine capacitatea de producţie şi tehnologia existente. Cred cu tărie că fabrica Ford din Craiova are un viitor puternic dacă va continua să-şi îmbunătăţească nivelul de competitivitate şi flexibilitatea operaţională“, a afirmat Farley. În ceea ce priveşte infrastructura deficitară, oficialul american a declarat doar că „trebuie continuată cooperarea cu Guvernul României şi cu autorităţile locale pentru a îmbunătăţi infrastructura şi sistemul logistic“.

Un model mai luxos

Modelul EcoSport care va intra în producţie la Craiova în toamna anului viitor va fi cu totul schimbat şi va arăta mult mai bine decât varianta actuală. „Am făcut multe schimbări la EcoSport pe parcursul anului trecut. Ultima rundă de modificări demonstrează angajamentul Ford de a îmbunătăţi constant produsul, cu o experienţă plăcută a condusului şi un interior mai luxos. Puteţi să fiţi siguri ca modelul EcoSport pe care îl vom lansa în 2017 va arăta mai bine faţă de modelul actual şi va caştiga şi mai mulţi clienţi“, a încheiat Farley. De la preluarea uzinei de la Craiova în 2008 şi până în prezent, Ford a investit în România peste un miliard de euro pentru a susţine operaţiunile sale de producţie. Pe lângă modelul B-Max, Ford produce în acest moment la Craiova şi motorul de 1.0 l EcoBoost, care a primit distincţia de „Motorul Internaţional al Anului“ timp de trei ani la rând.

Istoria Ford Motor Company

În 1901, Henry Ford începe să construiască maşini, iar în 1903, cu ajutorul a 28.000 de dolari strânşi de la mai multe cunoştinţe, producţia devine „în serie“. Patru ani mai târziu apare vestitul Ford Model T, primul autoturism asamblat pe linie, care va fi vândut în milioane de exemplare. La mai bine de 100 de ani de la primele modele,compania trece printr-o perioadă dificilă şi este nevoită să vândă Cosworth lui Gerald Forsythe şi, mai apoi, Jaguar şi Land Rover indienilor de la Tata Motors. În 2010 este vândută şi compania suedeză Volvo chinezilor de la Geely. Odată cu această restructurare dureroasă a afacerilor gigantul Ford reintră pe un trend ascendent, iar în 2011 compania vinde în total 5,7 milioane de vehicule obţinând venituri anuale de 136 miliarde de dolari. Anul trecut Ford Motor Co. a comercializat la nivel mondial 6,6 milioane de autovehicule ocupând locul şase după Toyota, Volkswagen, General Motors, Renault-Nissan, şi Hyundai-KIA. În 2015, veniturile totale au fost de 140,6 miliarde de dolari.

Epopeea românească a mărcii Ford

1928 Andrei Popovici, secretarul Legaţiei Române la Washington, îi decernează lui Henry Ford un înalt ordin al Casei Regale ca „binefăcător al omenirii, pentru dezvoltarea industriei, a relaţiilor sociale şi internaţionale“;
1931 Ford începe oficial vânzările în România printr-o companie proprie;
1935 Este construită uzina Ford din Floreasca dotată cu prima linie de montaj operaţională din Europa de Est;
1940 Ford vinde toate automobilele din stoc, iar fabrica din Floreasca execută exclusiv comenzile armatei române;
1944 Guvernul României clasifică fabrica Ford R ca fiind „utilaje şi construcţii aban­donate de inamic“;
2007 Ford Motor Company cumpără 72,4% dintre acţiunile Automobile Craiova cu suma de 57 milioane de euro;
2008 Uzina de la Craiova intră oficial sub patronajul Ford, iar americanii mai cumpără 22% dintre acţiuni de la SIF Oltenia;
2009 Iese de pe linia de asamblare primul Ford Transit Connect „made in Romania“
2010 Devine operaţională Compania Naţională de Vânzări (CNV) Ford din România;
2011 Ford anunţă intenţia de a produce la Craiova monovolumul B-Max şi asamblarea „în viitor“, a unui al doilea vehicul din clasa B. De asemenea este confirmată producţia motorului EcoBoost de 1.0 litri;
2012 B-Max este prezentat la Salonul Auto de la Geneva şi intră în producţie, iar uzina de motoare începe asamblarea motorului de 1 litru;
2013 La Craiova începe asamblarea motorului EcoBoost de 1.5 litri;
2014 Uzina de motoare din Craiova anunţă producţia motorului cu numărul 250.000 de la lansarea (în 2012) a noii game de propulsoare;
2015 Ford a fabricat motorul cu numărul 400.000 la uzina sa din Craiova;
2016 este anunţată intrarea în producţie, în 2017, a modelului EcoSport, un SUV de mici dimensiuni.

Producţia şi vânzările Ford în România

Începând din 2009 la uzina Ford din Craiova a fost asamblat modelul Transit Connect, un mic vehicul utilitar a cărui producţie nu a depăşit niciodată 10.000 de unităţi în România. Adus de la uzina Ford din Turcia şi realizat din CKD-uri, acesta a fost utilizat de oficialii companiei pentru a pune la punct sistemul de producţie şi a ajuta muncitorii români să înţeleagă standardele firmei americane. În 2012, asamblarea Transit Connect a fost sistată intrând în producţie monovolumul B-Max. Nici acesta nu a avut succesul de piaţă scontat, cea mai mare producţie atingându-se în 2013. De atunci, în ciuda capacităţii de producţie de peste 200.000 de maşini, la Craiova sunt produse tot mai puţine vehicule. În cazul vânzărilor, acestea au urcat şi coborât odată cu piaţa totală din România. Majoritatea autovehiculelor comercializate de Compania Naţională de Vânzări (CNV) sunt importate.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.