Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Actualitate Auto

Ford mizează pe SUV-urile mici fabricate la Craiova

Autor: |

Americanii de la Ford au decis să investească mai mult în fabrica pe care o au în ţara noastră, iar primul pas este producerea unui nou model.

Fabrica Ford de la Craiova va produce, din toamna anului viitor, un nou model la Craiova: SUV-ul de mici dimensiuni EcoSport. Aşa cum revista Capital anunţa încă din anul 2012, când echipa redacţiei a fost prezentă la Amsterdam pentru a lua parte la prezentarea strategiei Ford, EcoSport va fi produs pentru Europa exclusiv în uzina de la Craiova. Modelul EcoSport pe care Ford îl comercializează în prezent în Europa, cu excepţia Rusiei, este construit la fabrica din Chennai, India. Fabrica din Chennai va continua să construiască modelul pentru piaţa indiană, dar şi pentru alte pieţe la nivel global. Americanii s-au decis să aloce o importanţă mai mare fabricii din Craiova, unde în prezent se produce modelul B-Max, iar SUV-ul EcoSport promite să ţină ocupate toate cele trei schimburi. În prezent, cererea pentru B-Max este mică, astfel încât angajaţii au intrat de mai multe ori în şomaj tehnic. În 2015 au fost produse 47.967 unităţi B-Max, iar în 2014 au fost fabricate 52.829 exemplare. Capacitatea de producţie a uzinei este de 350.000 de unităţi an, însă oficialii Ford se aşteaptă ca la anul să producă 150.000 de maşini cu cei 2.650 de angajaţi.

SUV-urile de mici dimensiuni sunt pe val

Ford va investi aproape 200 de milioane de euro pentru producţia modelului EcoSport. Anunţul vine ca urmare a angajamentului pe care Ford şi l-a asumat pentru a lansa noi cinci vehicule din gama SUV şi crossover în Europa în următorii trei ani, începând cu noul Ford Edge, ce urmează a fi lansat în al doilea trimestru al acestui an. Vânzările de maşini noi din segmentul SUV au urcat anul trecut cu 23% raportat la întreaga industrie care a crescut cu 10%. Segmentul SUV-urilor de mici dimnesiuni din care face parte şi modelul EcoSport a crescut cu 44% în 2015. Ford se aşteaptă ca segmentul SUV-urilor de mici dimensiuni să ajungă la aproape 1.5 milioane de vehicule pe an, până în 2017, ceea ce reprezintă o creştere de 35% faţă de 2015. Pentru prima dată, americanii se aşteaptă să depăşească anul acesta pragul de 200.000 SUV-uri vândute în Europa, ceea ce reprezintă o creştere de 30% faţă de 2015. „Vânzările de EcoSport au urcat anul acesta cu aproape 30% şi ţinând cont de previziunile legate de creşterea vânzărilor din segmentul SUV–urilor de mici dimensiuni, pentru noi este momentul oportun să mutăm producţia de EcoSport în Europa şi să beneficiem astfel de forţă de muncă excelentă şi de fabrica noastră de la Craiova“, a declarat Jim Farley, preşedinte şi CEO Ford Europa.

În ceea ce priveşte modelul B-Max, acesta va continua să fie produs, atâta vreme cât va exista cerere pentru el, a declarat Ana-Maria Timiş, directorul de comunicare al Ford. „Vorbim de volume mai mici, dar nu renunţăm la acest model“, a spus Timiş. De asemenea, nu vor exista angajări în perioada următoare, însă dacă va fi nevoie, oficialii Ford nu exclud această posibilitate. „În timp ce lucrăm la toate detaliile privind noile noastre planuri pentru Craiova, vom stabili şi cerinţele legate de forţa de muncă şi vom analiza dacă este nevoie să angajăm noi oameni pentru a sprijini aceste planuri. În acest moment, aşteptările noastre sunt că vom păstra nivelul actual al forţei de muncă de la fabrică. Dar vreau să subliniez că aşteptăm şi multe planuri pentru Craiova în anii ce urmează. Ne asumăm în continuare angajamentul de a găsi si alte oportunităţi ca fabrica din Craiova să construiască şi alte produse Ford, atât vehicule cât şi motoare, astfel încât să folosim şi mai bine capacitatea de producţie şi tehnologia existente. Cred cu tărie că fabrica Ford din Craiova are un viitor puternic dacă va continua să-şi îmbunătăţească nivelul de competitivitate şi flexibilitatea operaţională“, a afirmat Farley. În ceea ce priveşte infrastructura deficitară, oficialul american a declarat doar că „trebuie continuată cooperarea cu Guvernul României şi cu autorităţile locale pentru a îmbunătăţi infrastructura şi sistemul logistic“.

Un model mai luxos

Pagina 1 din 5
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro