“Apetitul pentru tehnologie este un factor care continuă să determine alegerile cumpărătorilor, această tendință menținându-se de anul trecut“, a declarat Dragoș Sîrbu, CEO Flanco Retail. “Clienții optează acum mai frecvent și cu mai mare încredere pentru televizoare cu diagonale tot mai mari, cu ecrane full HD, dar și 4K – UHD. Tendința este susținută, pe de o parte, de reducerea prețurilor pentru noile tehnologii, și pe de altă parte, de beneficiile evidente ale acestora: rezoluțiile excelente, luminozitatea și claritatea imaginilor pe noile ecrane, ce permit vizionarea de la distanțe relativ mici în condiții excepționale“.

În afara caracteristicilor legate strict de calitatea imaginii, clienții companiei s-au îndreptat și către produsele cu funcții complexe. Dacă în prima jumătate a lui 2013, ponderea vânzărilor de TV-uri smart era de 40% în piață, iar la Flanco de 45% (valoric), anul acesta Flanco a crescut semnificativ pe această categorie și se menține în continuare peste media pieței, ponderea fiind de 68% (Flanco) vs. 55% (piața).

”Datele de vânzări arată clar că publicul este din ce mai informat și, cu o consiliere specializată în magazine, cumpărătorii aleg produse cu funcții complexe și tehnologii avansate, datorită beneficiilor acestora”, adaugă Dragoș Sîrbu.

Compania estimează că piața va ajunge, în curând, la vânzări de 1.000 de unități pe lună, în categoria UHD/4k, propunându-și să obțină 22% din această cifra. Estimarea vine pe un trend ascendent al pieței și ținând cont de diversificarea modelelor de produse expuse la raft, promoțiile atractive și cele mai avantajoase oferte de creditare dedicate acestei categorii.

Compania – cu afaceri de aproape 140 de mil. de euro din 2013 -, operează o rețea de 81 de magazine, în 50 de orașe din ţară.

În 2014, Flanco are un buget de investiţii de un million de euro, pentru infrastructura IT – “cam într-o lună o să avem toate serverele şi echipamentele care contează de generaţie 2014”, potrivit lui Dragoș Sîrbu -,  deschideri de noi magazine (cel puţin încă trei spaţii de vânzare) , dar şi reamenajarea altora mai vechi.