CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

EXCLUSIV: O secțiune a lotului 2 de autostradă Lugoj-Deva urmează să fie demolată

Autor: |

După anunţul privind demolarea unei porţiuni a autostrăzii Orăştie-Sibiu, în România se construieşte artificial încă o autostradă de către aceiaşi italieni de la Salini Impregilo care urmează să fie dărâmată. Cel mai grav este faptul că studiul de fezabilitate pentru al doilea lot de autostradă ce urmează a fi demolat este realizat de aceiaşi firmă care s-a ocupat de documentaţia porţiunii de autostradă aflată între Orăştie şi Sibiu.

Italienii de la Salini Impregilo încearcă să păcălească din nou statul român prin construirea celor aproximativ 28 km de autostradă între Lugoj şi Deva. Odată cu demolarea unei porţiuni de autostradă între Orăştie şi Sibiu, construită de Salini Impergilo, CNADNR a cerut verificarea finalizării celor 17 km din lotului 2 al autostrăzii Lugoj-Deva proiect derulat de acelaşi grup italian.


Surse oficiale din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi ne-au declarat că o porţiune din cei 17 km de autostradă, aflaţi pe lotul 2, cuprins între Lugoj şi Deva, anunţaţi a fi daţi în folosinţă la sfârşitul acestui an, ar putea fi demolată din cauza faptului că s-a constatat folosirea materielor de slabă calitate ca şi la autostrada Orăştie-Sibiu. „Avem un raport în urma unei expertize efectuată pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva. Materialele de construcţii care ar fi trebuit puse în corpul autostrăzii nu au fost găsite de experţi, dar au fost plătite de către Compania Naţională de Autostrăzi. În expertiză este precizat că trebuie demolată o anumită porţiune de autostradă pentru că s-au constatat lucruri foarte grave. Am cerut o nouă exepertiză pentru a stabili dacă firma de construcţii a respectat proiectul”, ne-au explicat sursele citate.


Luna trecută, Compania Naţională de Autostrăzi anunţa posibila deschidere a traficului pentru 17 km de autostradă, la finalul acestui an, din totalul de 28 km aflaţi pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva.


Italienii de la Salini Impregilo, în asociere cu firme SECol SpA, în vara anului 2013 au câştigat la preţ de dumping construcţie celor 28 km de autostradă între Lugoj şi Deva.


Chiar dacă preţul construcţiei lotului 2 al autostrăzii Lugoj-Deva, în lungime de aproximativ 28 km, era evaluat, conform caietului de sarcini, la aproximativ 9,3 milioane de euro în medie pe kilometru, Salini Impergilo a venit cu o oferta de aproximativ 50% din preţul calculat. Salini Impregilo a câştigat licitaţia pentru suma de 562 milioane de lei, respectiv 4,56 milioane de euro în medie pe kilometru.

 

SF-ul pentru acest tronson a fost realizat tot de firma care a pregătit documentaţia lotului Orăştie-Sibiu

 

Studiul de fezabilite în baza căruia s-au licitat cele patru loturi de autostradă între Lugoj şi Deva a fost fost realizat de Diwi Consult International din Germania. Această firmă a încasat peste 12,6 milioane de euro de la Compania Naţională de Autostrăzi, a predat documentaţiile pentru loturile de autostradă Lugoj-Deva şi Deva-Orăştie-Sibiu, după care s-a făcut nevăzută. Mai exact, în mai 2007 Compania Naţională de Autostradă a semnat contractul pentru realizarea studiilor de fezabilitate loturilor de autostrada Lugoj-Deva şi Deva-Orăştie-Sibiu. În momentul sesizării problemelor pe autostrada Orăştie-Sibiu, Diwi Consult International intrase în insolvenţă.

 

UPDATE: După publicarea informaţiilor privind demolarea unei porţiuni din lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva şi refuzul Companiei Naţionale de Autostrăzi de a răspunde solicitării revistei Capital privind rezultatele expertizei pentru Lugoj-Deva, oficialii CNADNR au transmis un comunicat de presă prin care confirmă faptul că există note de conformitate privind tronsonul de autostradă executat .

„Lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva este un lot în construcţie. În perioada 02.11 - 05.11., Direcţia Calitate din cadrul CNADNR SA şi laboratoarele din cadrul DRDP Timişoara şi DRDP Cluj au fost pe teren pentru a verific lucrările executate până în prezent, aflate în diferite stadii de execuţie. Laboratoarele au recoltat probe din tronsonul de autostradă executat (materiale puse în opera), precum şi din stocurile de materiale, fiind verificată şi calitatea mixturilor asfaltice utilizate. Până la acestă dată, lucrările sunt realizate în conformitate cu proiectul de execuţie şi Caietul de sarcini, existând un număr de 4 note de neconformitate semnalate de către Consultantul care asigură respectarea proiectului de execuţie pe acest contract. In functie de rezultatele primite de la laboratoare, cele 4 neconformităţi vor fi stinse sau nu. Determinările specifice de laborator  efectuate de către DRDP Timişoara, respectiv DRDP Cluj vor fi analizate, după care vor fi comunicate Companiei”, precizează oficialii CNADNR într-un comunicat.

 

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

05 decembrie 2016

Air Berlin vinde participația la compania aeriană NIKI

Transporturi si Infrastructura

04 decembrie 2016

Cioloş: Autostrada Piteşti-Sibiu ar trebui să fie gata până în 2021

Transporturi si Infrastructura

02 decembrie 2016

TRANSALPINA, închisă între Novaci și Rânca

Transporturi si Infrastructura

02 decembrie 2016

Circulaţie îngreunată de ninsoare pe autostrada Sibiu - Deva

Transporturi si Infrastructura

02 decembrie 2016

TED Talks: Cum ar arăta o lume fără șoferi?

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.