Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

EXCLUSIV: O secțiune a lotului 2 de autostradă Lugoj-Deva urmează să fie demolată

Autor: | | 2 Comentarii

După anunțul privind demolarea unei porțiuni a autostrăzii Orăștie-Sibiu, în România se construiește artificial încă o autostradă de către aceiași italieni de la Salini Impregilo care urmează să fie dărâmată. Cel mai grav este faptul că studiul de fezabilitate pentru al doilea lot de autostradă ce urmează a fi demolat este realizat de aceiași firmă care s-a ocupat de documentația porțiunii de autostradă aflată între Orăștie și Sibiu.

Italienii de la Salini Impregilo încearcă să păcălească din nou statul român prin construirea celor aproximativ 28 km de autostradă între Lugoj şi Deva. Odată cu demolarea unei porţiuni de autostradă între Orăştie şi Sibiu, construită de Salini Impergilo, CNADNR a cerut verificarea finalizării celor 17 km din lotului 2 al autostrăzii Lugoj-Deva proiect derulat de acelaşi grup italian.

Surse oficiale din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi ne-au declarat că o porţiune din cei 17 km de autostradă, aflaţi pe lotul 2, cuprins între Lugoj şi Deva, anunţaţi a fi daţi în folosinţă la sfârşitul acestui an, ar putea fi demolată din cauza faptului că s-a constatat folosirea materielor de slabă calitate ca şi la autostrada Orăştie-Sibiu. „Avem un raport în urma unei expertize efectuată pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva. Materialele de construcţii care ar fi trebuit puse în corpul autostrăzii nu au fost găsite de experţi, dar au fost plătite de către Compania Naţională de Autostrăzi. În expertiză este precizat că trebuie demolată o anumită porţiune de autostradă pentru că s-au constatat lucruri foarte grave. Am cerut o nouă exepertiză pentru a stabili dacă firma de construcţii a respectat proiectul”, ne-au explicat sursele citate.

Luna trecută, Compania Naţională de Autostrăzi anunţa posibila deschidere a traficului pentru 17 km de autostradă, la finalul acestui an, din totalul de 28 km aflaţi pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva.

Italienii de la Salini Impregilo, în asociere cu firme SECol SpA, în vara anului 2013 au câştigat la preţ de dumping construcţie celor 28 km de autostradă între Lugoj şi Deva.

Chiar dacă preţul construcţiei lotului 2 al autostrăzii Lugoj-Deva, în lungime de aproximativ 28 km, era evaluat, conform caietului de sarcini, la aproximativ 9,3 milioane de euro în medie pe kilometru, Salini Impergilo a venit cu o oferta de aproximativ 50% din preţul calculat. Salini Impregilo a câştigat licitaţia pentru suma de 562 milioane de lei, respectiv 4,56 milioane de euro în medie pe kilometru.

SF-ul pentru acest tronson a fost realizat tot de firma care a pregătit documentaţia lotului Orăştie-Sibiu

Studiul de fezabilite în baza căruia s-au licitat cele patru loturi de autostradă între Lugoj şi Deva a fost fost realizat de Diwi Consult International din Germania. Această firmă a încasat peste 12,6 milioane de euro de la Compania Naţională de Autostrăzi, a predat documentaţiile pentru loturile de autostradă Lugoj-Deva şi Deva-Orăştie-Sibiu, după care s-a făcut nevăzută. Mai exact, în mai 2007 Compania Naţională de Autostradă a semnat contractul pentru realizarea studiilor de fezabilitate loturilor de autostrada Lugoj-Deva şi Deva-Orăştie-Sibiu. În momentul sesizării problemelor pe autostrada Orăştie-Sibiu, Diwi Consult International intrase în insolvenţă.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

20 octombrie 2017

CNAIR decontează facturi pentru autostrada Sebeş-Turda

Transporturi si Infrastructura

20 octombrie 2017

Cât ar putea costa autostrada de centură a Capitalei

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro