Lansat în 2015 în India și destinat, cel puțin la nivel declarativ, doar piețelor emergente din afara Europei, modelul Kwid este tot mai aproape de a deveni o constantă a clasei mașinilor de oraș de pe Bătrânul Continent. E drept că pentru asta mai avem de așteptat până în 2018 când, așa cum Capital anunța încă de anul trecut, iar presa franceză a  confirmat în urmă cu câteva săptămâni, Dacia Kwid va fi oficial comercializată în Europa.

Sosirea acestui model nu ar trebui să penalizeze deloc gama actuală a francezilor din segmentul mașinilor destinate în special traficului urban, susțin jurnaliștii de la l`Argus. Astfel, modelul Twingo – care are o lungime foarte apropiată de Kwid – va fi poziționat mai sus în gama Renault și, ca urmare va avea un preț mai mare. Diferența dintre cele două modele va fi, ca și în cazul Sandero – Clio, dată de preț și de echipamente în loc de dimensiuni. Iar vânzările în paralel ale Daciei Sandero și Renault Clio sunt un succes.

Mai dificilă va fi poziționarea lui Kwid în raport cu Sandero. Asta pentru că, în ciuda dimensiunilor diferite, prețul va fi destul de apropiat. Chiar dacă în India varianta Kwid cu emblemă Renault costă doar 3.500 de euro, în Europa este nevoie de o implementare a unor sisteme de siguranță care vor urca prețul viitoarei Dacia Kwid la circa 7.000 de euro. Cum Dacia Sandero costă în Franța minimum 7.990 de euro și diferența este destul de mică. Doar că, în stilul specific Renault, Dacia Kwid ar putea ajunge în Europa cu un preț de bază de doar 6.500 de euro. Asta pentru că utilizarea unor componente existentre deja în gama mărcii românești ar putea reduce prețul.

Prin urmare, clienții care își doresc vehicule din segmentele A și B cu care să se deplaseze în special prin oraș vor putea alege între Dacia Kwid de 6.500 de euro, Dacia Sandero de 7.990 de euro și Renault Twingo de 13.030 de euro. Desigur, aceste prețuri sunt cele de bază.

Modeul Dacia Kwid va fi produs pentru Europa la uzina Renault din Tanger, Maroc.