Femei cu o viață profesională activă, dar și vedete care nu au timp să colinde prin magazine în căutarea unei rochii semnată de un nume celebru. Pe scurt, așa poate fi descris publicul țintă al unui business lansat recent, în București, de un tânăr antreprenor.

Pornind de la o idee des întâlnită în Europa de Vest, Daniel Penciuc a început, în urmă cu opt luni, un proiect nu foarte popular în piața românească: Dressbox, un serviciu de închiriere a rochiilor de designer. 

După o investiție de câteva sute de mii de euro în platforma online, în showroom și în cele aproximativ 700 de rochii, Penciuc este convins că, în scurt timp, va mări portofoliul de clienți, chiar dacă nu și-a propus o rată de amortizare foarte rapidă a investiției.

Este și motivul pentru care nu a ridicat prețurile foarte sus, acestea fiind cuprinse între 150 de lei și 995 de lei pentru o închiriere de câteva zile, indiferent de oraș (n.r. – colecția cuprinde rochii cu prețul de catalog de până la 6.000 de euro).

”Practic, în loc să dea câteva mii de euro pe o rochie, clienta are acum posibilitatea de a alege rochia potrivită, indiferent de bugetul pe care îl are. Dacă se răzgândește, i se returnează banii”, spune Daniel Penciuc. Potrivit acestuia, rochiile sunt aduse, în principal, din Italia, Franța și Statele Unite.

Deși la început – acum aproximativ două luni – a mizat foarte mult pe plata cu cardul, astăzi antreprenorul a acceptat și plata la livrare (n.r. – ramburs). ”Ne-a convins piața. Chiar dacă noi ajutăm femeile să fie la modă, plata cu cardul nu este atât de la modă”, explică el. 

În context, principalele bariere în calea comerţului online sunt legate de lipsa unei experienţe directe în acest sens (foarte mulţi consumatori au o percepţie negativă asupra comerţului online fără a fi avut de fapt vreo experienţă negativă), neîncrederea în mijloacele de plată moderne şi satisfacţia scăzută privind serviciile de livrare la domiciliu.

Reprezentanții din piață spun că, pe măsură ce aceşti factori se ameliorează, va creşte şi cererea pentru retail online. In plus, schimbările în stilul de viaţă care se fac simţite şi în România, mai ales în rândul generaţiilor tinere, cuplate cu răspândirea tot mai mare a aplicaţiilor mobile, vor conduce la o adopţie tot mai răspândită a comerţului online.