CITEŞTE ŞI

Actualitate

Care a fost cel mai reclamat serviciu de comunicaţii electronice în 2015

Autor: Mihaela Filipescu | miercuri, 03 februarie 2016 | 1 Comentarii

Anul trecut Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a primit şi soluţionat peste 2.000 de reclamaţii de la utilizatorii de comunicaţii din România, cu 19% mai mult faţă de anul 2014

Aproape jumătate dintre reclamaţii au vizat aspecte referitoare la serviciile de telefonie mobilă, în uşoară creştere faţă de anul anterior (+5%), în contextul în care cele mai recente statistici ANCOM arată că la jumătatea anului 2015 românii utilizau 22,7 milioane de cartele SIM active (pe bază de abonament şi servicii pre-pay).

Dintre toate categoriile de servicii de comunicaţii electronice (telefonie, internet şi retransmisie a programelor audiovizuale), cele mai numeroase plângeri primite de Autoritate în anul 2015 se referă la serviciile de telefonie mobilă (44% din totalul problemelor semnalate), urmate de serviciile de acces la internet fix (11%) şi serviciile de retransmisie a programelor audiovizuale (9%).

Datele ANCOM centralizate pentru anul 2015 arată că cele mai multe reclamaţii formulate de utilizatori s-au referit la serviciile de comunicaţii electronice furnizate de RCS&RDS (15%), Telekom Romania Mobile Communications (12%), Vodafone România (11%), Orange România (10%) şi Telekom Romania Communications (10%).

Principala nemulţumire a utilizatorilor de comunicaţii din România a fost relaţia contractuală cu furnizorii de servicii de comunicaţii electronice, 40% din totalul reclamaţiilor primite de ANCOM reprezentând sesizări privind derularea acesteia. Aspectele reclamate au vizat derularea, prelungirea şi încetarea contractelor sau neincluderea anumitor clauze minime obligatorii în

contracte, dar şi faptul că furnizorii nu au răspuns la reclamaţiile sau cererile utilizatorilor de reziliere a contractelor.

Calitatea serviciilor de comunicaţii electronice şi serviciilor poştale este un subiect reclamat tot mai des la ANCOM pe fondul creşterii exigenţei utilizatorilor, sesizările primite de Autoritate în anul 2015 pe această temă fiind de peste 2,5 ori mai numeroase decât cele primite în anul 2014 şi reprezentând 35% din totalul reclamaţiilor înregistrate la ANCOM, transmite instituţia.

Alte probleme semnalate de utilizatori în anul 2015 se referă la neînţelegeri privind modalitatea de facturare a serviciilor (9% din totalul reclamaţiilor), portarea numerelor (7%) sau probleme tehnice apărute la furnizarea serviciilor de comunicaţii electronice (6%).

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F




Ma abonez la newsletter
Sunt de acord cu termenii si conditiile concursului
* Toate campurile formularului sunt obligatorii