Încă de la prima ediție, în urmă cu peste 12 ani, Capital TV, emisiunea realizată de revista Capital, a avut o misiune: să promoveze capitalismul în România. A reușit să o facă prin informațiile riguroase și analizele coerente pe care le-a oferit telespectatorilor, dar și prin prezentarea a numeroase rețete de afaceri sau a unor antreprenori de succes. Aceași filosofie va fi păstrată și în noul sezon, care va începe de vineri, 3 februarie, pe România TV, liderul de audiență al televiziunilor de știri. Astfel, tonul emisiunii va rămâne unul echilibrat, lipsit de tușe groase, iar publicul este încurajat să gândească și să tragă singur concluziile care i se par îndreptățite. Prin urmare, emisiunea se dorește a fi o platformă de dezbatere deschisă tuturor opiniilor, care pune la aceeași masă guvernanții și mediul de afaceri. „Emisiunea va aborda, ca de obicei, teme legate de politicile economice. Pentru noi este însă extrem de important ca factorii politici să primească semnale clare dinspre mediul privat referitoare la orice eventuale probleme și nevoi ale acestuia. Suntem un partener al forțelor politice de orice orientare în vederea construirii unui mediu de afaceri cât mai deschis, pentru că ne dorim prosperitatea tuturor românilor”, a declarat Claudiu Șerban, director editorial Capital și realizator al emisiunii Capital TV. Astfel, va fi susținut în continuare antreprenoriatul în general și capitalul românesc în special. „Considerăm că drumul spre prosperitate este deschis de acest tip de indivizi, care nu așteaptă pomeni de la stat și care își construiesc singuri propriul viitor”, a mai spus Claudiu Șerban.

 

Economia mondială, sub lupa Capital TV

 

Nu de puține ori, economia românească s-a dovedit extrem de vulnerabilă la factorii externi, lucru dovedit cu vârf și îndesat în cazul crizei financiare începute în 2007 – 2008. În acel caz, s-a demonstrat că cei mai afectați au fost cei neinformați (sau chiar dezinformați). Prin urmare, emisiunea va acorda o atenție sporită evenimentelor internaționale care ne-ar putea afecta și le va aduce în discuție.

Un alt deziderat este impunerea unui standard ridicat al dezbaterilor, emisiunea rămânând totuși una pe înțelesul tuturor, cu un vocabular accesibil și cu teme relevante pentru publicul larg, nu doar pentru finanțiștii pur-sânge.

„Emisiunea se bazează pe expertiza întregii redacții Capital. Ne dorim să continuăm strategia de a face din Capital un brand jurnalistic multimedia, prezent pe toate platformele accesibile publicului interesat de economie. Colaborarea cu România TV, unul dintre liderii pieței de televiziune, reprezintă un pas important spre a face mai cunoscute brandul Capital și valorile pe care jurnaliștii noștri le promovează”, a declarat Virgil Munteanu, director executiv al Editurii Evenimentul și Capital.

De-a lungul timpului, Capital TV a fost prezentă pe posturile de televiziune Prima TV, Realitatea TV, Kanal D și B1 TV. Din acest sezon, emisiunea – o coproducție Capital-România TV – va fi difuzată în fiecare vineri de la ora 09.30 și în reluare de la ora 00.30.