Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

Bechtel lichidează ce mai are în România

Autor: |

Zeci de excavatoare, betoniere, basculante, dar şi alte utilaje sunt licitate astăzi de americani. Ei vor să vândă tot, neavând niciun preţ de pornire. Potrivit anunţului, cei care vor să cumpere, pot licita la faţa locului sau prin internet, iar cei care vor achiziţiona utilajele cu care trebuia construită autostrada spre Ardeal, trebuie să achite în euro. Americanii au mai precizat că nu acceptă plata cash, ci doar prin bancă.

Ce a lasat în urmă Bechtel? Un stat bun de plată şi ioc autostrăzi pentru ardeleni

Visul de a circula prin Ardeal cu 130 de kilometri la oră este greu de îndeplinit. Guvernul a tăiat banii pentru investiţii, iar privaţii nu se înghesuie să construiască pe fonduri proprii. Epopeea Bechtel a luat sfârşit, după ce statul român a achitat o notă de plată de peste 1,4 miliarde de euro pentru numai aproximativ 84 de kilometri de autostradă. În urmă a rămas un şantier care, dacă nu va fi continuat, se va degrada. Înainte de a rezilia contractul, Executivul a achitat datoria de 50 de milioane de euro către Bechtel, a spus ministrul Dan Şova.

O nouă strategie pentru infrastructura din Ardeal

„Bechtel mai lucra pe două din opt tronsoane, acesta fiind rezultatul rezilierii care s-a făcut fără a se plăti vreun leu americanilor, pe vremea Guvernului Boc”, a explicat fostul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, pentru EVZ, în mai 2013. Întrebat ce se va întâmpla acum cu autostrada Bechtel, premierul Victor Ponta a anunţat că se ia în calcul o nouă strategie de transport: „Putem să gândim strategia pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere pe toată zona Ardealului. De altfel, chiar în acest an sper să putem licita segmentul Sebeş-Câmpia Turzii, deci practic să legăm Clujul de autostrada Arad- Sibiu. După care putem, fie din fonduri europene, fie în parteneriat public privat, să continuăm vechiul traseu spre Suplacul-de-Barcău şi în jos, spre Sighişoara”.

Pe de altă parte, ministrul Dan Şova a explicat că se va organiza o licitaţie pentru concesionarea tronsonului Suplacu de Barcău – Borş, porţiunea nefinalizată de Bechtel. Numai că, mai întâi, trebuie făcut un nou studiu de fezabilitate pe acest tronson. EVZ a făcut un calcul pentru a arăta câţi kilometri de autostradă se puteau construi cu banii plătiţi americanilor din 2004 şi până în prezent- 1,4 miliarde de euro, din care 37,2 milioane de euro- penalităţi. Astfel, dacă se respecta standardul de cost, negociat în 2011, - 6,9 milioande de euro plătiţi pentru fiecare kilometru construit, românii puteau circula, în prezent, pe aproximativ 200 de kilometri de autostradă. Adică jumătate din autostrada Bechtel- care trebuia să aibă 415 kilometri. 

 „Aş mai semna o dată contractul”

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

22 iulie 2017

Fonduri europene pentru redeschiderea navigaţiei pe Canalul Bega

Transporturi si Infrastructura

21 iulie 2017

14 milioane de euro pentru calea navigabilă a Canalului Bega

Transporturi si Infrastructura

21 iulie 2017

CNAIR stopează proiectul insulelor de calmare de pe şosele

Transporturi si Infrastructura

20 iulie 2017

Cuc: Am găsit prea puțini oameni pe șantier

Transporturi si Infrastructura

19 iulie 2017

Wizz Air: Profit în creștere cu 50,4%, venituri mai mari cu 28,6%

Transporturi si Infrastructura

18 iulie 2017

1 mld. euro de la BEI pentru proiecte în transporturi

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro