În România, cel mai mare proiect de autostradă, început în urmă cu 14 ani, este construit în proporție de 13%. Mai mult, un lot din acest proiect este construit pe jumătate. În 2004, americanii de la Bechtel au demarat construcţia autostrăzii Transilvania, în lungime de circa 415 km. După 14 ani avem doar 52 km de autostradă finalizați și încă o secțiune, în lungime de circa 64 km, construită în proporție de circa 50%. Aceste lucrări ar fi trebuit finalizate în decembrie 2013. Fostul guvern condus de Emil Boc a decis rezilierea contractului cu Bechtel, americanii au finalizat tronsonul Câmpia Turzii-Cluj şi ne-au lăsat cu secţiunea Suplacu de Barcău – Borş construită în proporţie de 50%. Astăzi, şantierul autostrăzii  Suplacu de Barcău-Borş este abandonat.

Mai mult, autostrada Brasov – Bors, tronson Mihaiești – Suplacu de Barcău, proiect ce ar fi trebuit inauguat cel trâziu în 2013, este anunțat să fie finalizat în 2026.  

Pentru această secțiune CNAIR a decis contractarea separată a serviciilor de proiectare și ulterior, printr-un contract de tip FIDIC ROSU, a executiei lucrărilor. 

Conform CNAIR, este în lucru documentația de atribuire a contractului de proiectare, responsabilitatea pentru aceasta revenindu-i UIP și Directiei Tehnice – Calitate. Termenul de finalizare a acesteia era 15 februarie 2017. În luna martie 2017 trebuia inițiată procedura de achizitie publica pentru contractarea serviciului de proiectare. Termenul pentru implementarea contractului de proiectare este estimat a fi de 12 luni. 

„În Master Planul General de Transport al Romaniei, Autostrada Mihaiești -Suplacu de Barcău face parte din Proiectul Nadășel – Suplacu de Barcau a cărui implementare este prevazută a se face dupa cum urmeaza:
• În scenariul cu clauza de reforma structurala activata: An începere:2017 – An finalizare:2020
• În scenariul fara clauza de reforma structurala activata: An începere:2023 – An finalizare:2026”, conform situației CNAIR. 

 

Bechtel ar fi trebuit să finalizeze 415 km de autostradă, între Braşov şi Borş, în perioada 2004-2013, cu aproximativ 2,2 miliarde de euro.

În 2015-2016, CNAIR a relicitat acest tronson, asocierea Corsan – Corvian Construccion – Consinit – Road Consulting & Design Solution – Via Design a câştigat licitaţia, iar anul acesta ar fi trebuit finalizat proiectul. În 2017, CNAIR a reziliat acest contract din cauza întârzierilor înregistrate la lucrările de execuţie, anul acesta fiind licitat a treia oară acest proiect.

Din datele CNAIR, tronsonul de autostrada Suplacu de Barcău-Borş, început în 2004, ar putea fi finalizat abia la sfârşitul anului 2020.