Potrivit statisticii, în România 9% dintre companiile mici şi medii (SMEs – Small and Medium-sized Enterprises) nu au deloc acces la Internet, în comparaţie cu media de la nivelul UE 15, de 2%, ceea ce reprezintă un punct slab în ecosistemul digital. 

De asemenea, 29% din totalul firmelor de mărime mică şi medie utilizează internet de mare viteză, peste nivelul NMS13, care se situează la 23%. În acelaşi timp, 28% dintre SMEs utilizează internet la viteze reduse, mai mici de 10 Mbps, comparativ cu media de 40% consemnată în rândul celor 13 state nou venite în Uniunea Europeană. 

Pe de altă parte, raportul DELab arată că România este statul în care preţul mediu lunar al unui abonament la internet este de sub 19 euro, cel mai mic faţă de media din UE15, de 37 de euro. 

Aceeaşi cercetare relevă faptul că 43% dintre români nu au deloc competenţe digitale, mult peste media de 25% în ţările NMS13 şi 14% în EU15, în timp ce 8% din populaţie crede că au cunoştinţe digitale destul de solide pentru a face faţă într-un mediu de lucru competitiv. 

La nivelul competenţelor digitale, România este pe ultimul loc în Uniunea Europeană şi numai 16% dintre români au cunoştinţe digitale de bază, în comparaţie cu media de 30% a EU15 şi 26% în ţările NMS13. 

Statistica arată, totodată, că, în rândul celor 28 de state membre al Uniunii Europene, România se clasează pe locul 2 la viteza de Internet şi pe locul 3 în ceea ce priveşte utilizarea reţelelor de socializare. 

În plus, România ocupă poziţia 23 în privinţa conectivităţii, respectiv pe locul 27 la capital uman, la utilizarea internetului şi la servicii publice digitale. 

Conform datelor citate, din categoria NMS13 fac parte: Bulgaria, Croaţia, Cipru, Republica Cehă, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Malta, Polonia, România, Slovacia şi Slovenia. 

Totodată, ţările incluse în categoria UE15 sunt: Austria, Belgia, Danemarca, Finlanda, Franţa, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Luxemburg, Olanda, Portugalia, Spania, Suedia şi Regatul Unit al Marii Britanii.

AGERPRES