Acesta a participat la lansarea Patronatului Creditului IFN, care propune un Cod de bună practică în acest sector financiar. 

"Sunt jucători în piaţă care nu se comportă corect în relaţia cu clientul. Codul de bune practici este foarte bun. Cum facem să-i aducem la Codul de bune practici? Cum faceţi să îi faceţi membri ai acestui patronat? Sunt foarte mulţi", le-a spus Anghel, reprezentaţilor patronatului. 

El a precizat că, pe partea financiar-bancară, 80% dintre reclamaţiile consumatorilor români încep cu "cămătari" sau cu sintagme asemănătoare. De asemenea, Paul Anghel a amintit că ANPC lucrează la normele Ordonanţei 52, iar în luna decembrie acestea vor fi elaborate. 

În context, directorul ANPC a povestit o întâmplare petrecută în urmă cu mai mulţi ani, când reprezentanţii unei bănci i-au dat afară pe comisarii pentru protecţia consumatorului, veniţi într-un control, în timp ce preşedintele acelei instituţii financiare l-a apelat pe guvernatorul Băncii Naţionale, Mugur Isărescu, ca să-l întrebe ce se întâmplă. 

"În 2007, când s-a plecat prima dată pe ideea asta de a verifica creditele între serviciile financiar-bancare, operatorii economici şi consumatorii persoane fizice, ANPC s-a trezit cu treaba asta. Ne-am dus prima dată într-un control – nu o să uit în viaţa mea, eram comisar – şi ne-am legitimat la o bancă, nu contează numele. Am fost întrebaţi ce căutăm noi acolo. 'Suntem de la Protecţia Consumatorului'. Ne-au zis: 'Plecaţi, domnule, de aici şi lăsaţi-ne în pace'. Am lansat o invitaţie preşedintelui băncii şi acesta nu a binevoit să dea curs invitaţiei şi am sancţionat în conformitate cu prevederile legale pentru neprezentare. Atunci, dânsul a luat legătura, foarte supărat, cu domnul guvernator (Mugur Isărescu – n. r.) şi i-a spus: 'Domnule, ce se întâmplă cu ăştia, că ne sancţionează?' Atunci, s-a deschis prima dată uşa pentru Protecţia Consumatorului. Atunci, am trecut prin perioade în care nu am avut legislaţie, am încercat să o updatăm aşa cum am ştiut şi cum ne-am priceput la data şi ora respectivă", a arătat Anghel. 

În opinia acestuia, ANPC se comportă precum un poliţist din intersecţie. 

"ANPC se comportă probabil ca şi un poliţist din intersecţie. Deschide legea, vede ce articol încalcă şi sancţionează. Dacă avem lege şi dacă avem ce să aplicăm în legea respectivă, noi aplicăm. Asta cu siguranţă. Atunci când nu există posibilitatea – şi aici în piaţa financiar-bancară a prestatorilor de servicii sunt mai mulţi oameni care intervin – BNR reglementează, ANPC verifică şi aşa mai departe. E un pic complicat, ar trebui să ştim să delimităm exact cine autorizează, cine sancţionează", a subliniat directorul ANPC.

SURSA: Agerpres