"Estimez o creştere consistentă, de 30-40% în plus faţă de sezonul 2016. Îi luăm în calcul pe turiştii care nu ar fi ales litoralul românesc şi ar fi plecat în destinaţii externe de pe aeroporturile din Iaşi, Oradea, Cluj şi Timişoara. Aşa vor fi tentaţi să îşi petreacă vacanţa pe litoralul românesc. De mâine, transmitem către ANAT invitaţia oficială pentru discuţii despre noile pachete turistice împreună cu componenta de avion de la Blue Air. Ştim cât costă un bilet de avion, astfel că odată cu lansarea pachetelor de înscrieri timpurii românii vor putea cumpăra ofertele de turism intern cu avionul', a precizat Corina Martin, preşedintele Asociaţiei Litoral – Delta Dunării (ALDD). 

Potrivit sursei citate, vânzările pentru litoralul românesc în perioada de early booking (înscrieri timpurii) vor fi în creştere. "Ieşim cu preţuri la astfel de pachete mai devreme decât pe destinaţiile externe (Turcia, Grecia) ceea ce este un avantaj. Vom convinge astfel mulţi români să renunţe la călătoriile externe şi să vină pe litoralul românesc şi în Delta Dunării", a spus Corina Martin. 

Aceasta a estimat la 40 de euro un bilet de avion dus-întors pe o destinaţie internă. "De câte ori am consultat ANAT-ul în legătură cu destinaţiile interne care să fie legate de Constanţa, dar şi preţurile care ar face atrăgătoare şi oportune astfel de pachete, reprezentanţii agenţiilor cereau să nu depăşească suma de 50 de euro, ori noi suntem sub acest tarif", mai spune Corina Martin. 

Într-un comunicat remis luni, ALDD sublinia faptul că, în ultimii 20 de ani, pe Aeroportul Constanţa nu au mai aterizat curse interne, astfel încât Asociaţia împreună cu Aeroportul Internaţional "Mihail Kogălniceanu" au demarat, începând din 2014, un proiect de atragere de zboruri către litoralul românesc, pentru a creşte numărul de turişti şi durata medie a sezonului turistic în această destinaţie. 

"Începând din anul 2015 am reluat negocierile cu compania TAROM şi am atras alături de noi şi asociaţiile de promovare şi dezvoltare a turismului Oradea-Băile Felix, Timiş şi Bucovina împreună cu Consiliile Judeţene şi aeroporturile pe care le reprezintă, dar şi Asociaţia Aeroporturilor din România. Din păcate, negocierile cu compania TAROM au eşuat repetat, dar proiectul nostru se finalizează cu succes, tot cu o companie românească, Blue Air fiind prima companie aeriană care deschide baza aeriană pe Aeroportul Constanţa", au afirmat reprezentanţii ALDD. 

Asociaţia a realizat un amplu chestionar online şi către mediul din turism, pentru a stabili împreună cu touroperatorii şi agenţii economici implicaţi în turism topul destinaţiilor interne şi externe cu care să conecteze Constanţa. 

Astfel, noile zboruri introduse în aprilie 2017 cu plecare de pe Aeroportul Constanţa vor fi spre Cluj, Timişoara (2 zboruri/săptămână), Iaşi, Oradea (1 zbor/săptămână), Roma, Paris, Milano, Stuttgart şi Bratislava sau Varşovia. De asemenea, vor fi menţinute pe perioada verii zborurile charter Constanţa – Tel Aviv (3 zboruri/săptămână) şi vor fi introduse chartere spre Beirut şi Bruxelles. 

"Întreaga strategie pe care ne-am stabilit-o şi am urmat-o la ALDD s-a bazat şi se bazează pe bugetul ce provine din taxa de promovare colectată cu sprijinul Primăriei Constanţa în Mamaia şi Satul de Vacanţă. Atingem astăzi obiectivul principal al asociaţiei – introducerea de zboruri interne şi externe către Constanţa, pentru a creşte circulaţia turistică cu turişti români şi pentru a extinde incoming-ul către litoral şi Delta Dunării. Mulţumim Blue Air pentru încredere, ne bucurăm că am reuşit cu o companie românească să conectăm destinaţiile româneşti între ele", a precizat Corina Martin. 

Conform acesteia, dacă cursa Constanţa-Milano a confirmat anul acesta, în 2017 sunt aşteptări mari pentru Roma, cursă introdusă în premieră. Destinaţia Stuttgart a fost una dintre cele mai cerute în chestionarele ALDD, turoperatorii având mari aşteptări pentru piaţa din Germania. 

AGERPRES