Într-o recomandare pe care o califică 'temporară', publicată pe site-ul său, Agenţia Europeană pentru Securitate Aeriană afirmă că operatorii aerieni "trebuie să reevalueze riscurile (…) asociate faptului că un membru al echipajului părăseşte cabina din cauza unor nevoi operaţionale sau fiziologice".

AESA precizează că transmite această recomandare "în aşteptarea rezultatelor anchetei tehnice derulate de Biroul de anchetă şi analiză (BEA) din Franţa" şi că aceasta ar putea fi "revizuită în funcţie de orice noi informaţii privind accidentul".

"Deşi suntem încă în doliu pentru victime, toate eforturile noastre se concentrează pe îmbunătăţirea securităţii pasagerilor şi a membrilor echipajului", a declarat Patrick Ky, şeful AESA.

Până acum, AESA nu impunea această măsură, dar recomanda ca piloţii să rămână în cabină pe întreg parcursul zborului, cu excepţia cazurilor în care apăreau nevoi fiziologice.

Pe de altă parte, Asociaţia Internaţională pentru Transport Aerian (IATA) a făcut vineri apel printr-un comunicat să se aştepte toate concluziile anchetei asupra accidentului din Alpii francezi pentru a lua măsuri în vederea evitării unei noi tragedii de acest fel.

"Este imperativ ca ancheta să fie finalizată pentru a stabili măsurile care ar putea împiedica repetarea unei tragedii ca aceasta", se subliniază în comunicatul IATA, asociaţie cu sediul la Geneva.

"Interesele securităţii aeriene sunt mai bine servite de consideraţii bazate pe toate informaţiile şi pe o înţelegere totală a unui accident", se mai menţionează în comunicat.

IATA regrupează aproape toate companiile aeriene. Asociaţia a precizat că măsurile luate deja de unele companii privind prezenţa în permanenţă a două persoane în cabină "sunt caracteristice unei abordări voluntare a unei industrii care pune securitatea în capul listei de priorităţi".

Însă IATA reaminteşte că "există o abordare recunoscută internaţional în materie de anchetă după un accident, pe care industria (aviaţiei) o susţine cu fermitate".

Mai multe companii şi guverne şi-au anunţat începând de joi decizia de a impune în permanenţă prezenţa a doi membri ai echipajului în cabină, adică un pilot şi un membru al echipajului atunci când al doilea pilot este nevoit să absenteze pentru scurt timp.

Ancheta asupra accidentului avionului Airbus A320 al Germanwings a arătat că, după ieşirea temporară a comandantului de bord, copilotul a blocat uşa cabinei, după care a prăbuşit intenţionat avionul.

AGERPRES