Venituri şi profit peste aşteptări pentru compania-mamă a Pro TV

Veniturile nete ale Central European Media Enterprises (CME), compania-mamă a Pro TV, au scăzut în cifre reale în al doilea trimestru al anului în curs, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, dar au crescut substanţial dacă se elimină din calcul diferenţele de curs valutar, scrie hotnews.

La nivel de grup, profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare (OIBDA) a crescut cu 44%. În România, excluzând fluctuaţiile de curs valutar, veniturile CME/Pro TV au crescut cu 11% în aprilie-iunie, iar OIBDA cu nu mai puţin de 63% – de departe cea mai mare creştere dintre toate pieţele est-europene unde operează acest grup media.
Compania a înregistrat venituri nete de 44 milioane de dolari – scădere în cifre reale de 10,9% comparativ cu T2 2014 (49,4 milioane dolari), dar în creştere cu 11% faţa de aceeaşi perioadă a anului trecut, dacă nu se ia în calcul fluctuaţia cursului valutar. Creşterea de 11% este cea mai mare dintre toate cele şase pieţe unde CME este prezentă (România, Bulgaria, Croaţia, Republica Cehă, Slovacia, Slovenia)

La nivelul întregului grup, veniturile nete au crescut, la rate constante ale cursului valutar, cu 8% faţă de T2 2014, atingând 166,8 milioane de dolari, în timp ce OIBDA a crescut cu 44%, până la 46,8 milioane de dolari. La nivelul întregului semestru întâi, veniturile nete au crescut cu 8%, până la 293 milioane de dolari.

Conducerea CME pune aceste rezultate pe seama mai multor evoluţii pozitive din regiune. Compania-mamă a Pro TV estimează că piaţa de publicitate TV a crescut cu 7% pe pieţele din regiune, în prima jumătate a anului in curs. În plus, CME afirmă că televiziunile sale au înregistrat o creştere a cotei de piaţă în cinci dintre cele şase ţări unde este activă compania.

Sursa: hotnews.ro