Oglinda economiei, așa cum numesc unii analiști piața vehiculelor comerciale, arată în acest an o creștere cu circa 16% generată, în special, de nevoia de mașini grele.
Raportul Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) pentru primele nouă luni ale acestui an arată că vânzările de vehicule comerciale au crescut până la 15.582 de unități. Asta înseamnă aproape 20% din vânzările totale de mașini noi din România. Subsegmentele pieței comercialelor ne arată însă o imagine mult mai clară din care reiese faptul că firmele – cumpărătorarele majoritare ale unor astfel de vehicule -, au avut nevoie în special de vehicule pentru transportul mărfurilor mai mari de 6 tone. Desigur, piața rămâne dominată din punctul de vedere al volumului de utilitarele mici, însă ritmul de creștere al acestui subsegment este mult mai redus decât cel al vehiculelor de peste 6 tone. Mai exact, statistica demonstrează că, din totalul de 15.852 de vehicule comerciale noi vândute, mai bine de 60% au fost utilitare mici, în timp ce 30,25% au fost camioane cu tonaj mare, de peste 16 tone.
Aceeași statistică a APIA, realizată parțial prin estimări pentru că unii comercianți refuză să mai furnizeze date asociației, ne arată și care sunt liderii fiecărui subsegment. Astfel, în clasa comercialelor ușoare liderul este Opel Movano, model care, surprinzător, a devansat Dacia Dokker Van și Ford Transit. Microbuzul Mercedes-Benz Sprinter este liderul vehiculelor de transport persoane sub 22 de locuri. Acesta este urmat în preferințele clienților de Volkswagen Transporter și Renault Trafic. Varianta destinată transportului de mărfuri a lui Sprinter, încadrată în subsegmentul 3,5 – 6 tone, ocupă locul 3 în această zonă a pieței ea fiind depășită în vânzări de Iveco Daily și Volkswagen Crafter.