Un specialist avertizează: Petrolul se prăbuşeşte, Rusia face implozie! Ce se va întâmpla în continuare?

Prețul petrolului a scăzut la jumătate în această vară. Rubla s-a prăbușit. Deci, ce se va întâmpla în continuare?, se arată într-un comentariu al portalului american de știri Business Insider.

Ian Bremmer de la Eurasia Group spune că răspunsul lui Vladimir Putin la escaladarea aceastei crize este probabil să fie de natură geopolitică, ceea ce nu sună foarte reconfortant.

Deci, ce le rezervă viitorul piețelor și economiilor din lume?

Vor exista efecte cum au fost cele care au urmat crizei din Rusia de la sfarsitul anilor 1990? Sau revin primele etape ale crizei financiare globale așa cum au apărut ele acum șapte ani?

Să îl ascultăm pe unul dintre cei mai inteligenți observatori ai pieței, Mark Dow, economist și manager fondator al Mark Dow Dow Global Advisors, pentru anumite păreri. Iată părerea specialistului:

Soarta economiei și sistemului bankar al Rusiei va depinde de cât de "îndatorată" este economia Rusiei. Cu alte cuvinte, cât de dependentă este de datorii și alte forme de credit.

Mark nu-şi dă seama de amploare acestui fenomen. Rușii nu se înghesuie pe la bănci cu roabele pentru a-şi scoate rublele, înainte de devalorizarea lor completă, dar această zi s-ar putea să nu fie departe.

Unii oligarhi ruși si-ar putea pierde averile.”

Ştirea pentru economia globală este prăbușirea prețului petrolului, nu prăbușirea rublei. Viteza cu care scade preţul ţiţeiului va determina mai multă reflexie și reexaminare a problemelor din partea investitorilor. Va conduce, de asemenea, la scară largă la un aşa-numit "derisking" – un zbor spre active sigure, cum ar fi obligațiuni de trezorerie ale Statelor Unite.

Viteza cu care se prăbuşeşte preţul petrolului este importantă, nu magnitudinea. Prăbuşiri rapide ca acestea pot prinde un popor pe picior greşti. Acestea îi fac de asemenea să reacţioneze emoțional și speriat.

"În cele din urmă, după ce praful dispare, petrolul mai ieftin va ajuta la stimularea economiei, dar nu atât de mult cum cred oamenii. Consumatorii americani nu mai cheltuie un procent mare din veniturile lor pe produsele pe baza de petrol aşa cum făceau pe vremuri.