Berea Guiness, un brand cu o istorie de mai bine de două secole, câştigă tot mai mulţi consumatori din România. Vânzările pe piaţa locală ale producătorului irlandez sunt estimate să crească cu cel puţin 15% de sărbători. «Bine aţi venit în Casa Guinness!», ne întâmpină ghidul în faţa clădirii din cărămidă care adăposteşte povestea celei mai cunoscute beri irlandeze. Vechea construcţie, care odinioară a găzduit fabrica de bere, a fost d
Berea Guiness, un brand cu o istorie de mai bine de două secole, câştigă tot mai mulţi consumatori din România. Vânzările pe piaţa locală ale producătorului irlandez sunt estimate să crească cu cel puţin 15% de sărbători.
«Bine aţi venit în Casa Guinness!», ne întâmpină ghidul în faţa clădirii din cărămidă care adăposteşte povestea celei mai cunoscute beri irlandeze. Vechea construcţie, care odinioară a găzduit fabrica de bere, a fost deschisă publicului în urmă cu nouă ani.
Odată ce ai intrat, eşti îndrumat spre casa de bilete, în faţa căreia şerpuieşte o coadă la care stau disciplinate câteva zeci de oameni. În cele câteva minute cât ai de aşteptat, vei avea ocazia să auzi vorbindu-se în japoneză, franceză, spaniolă şi bineînţeles engleză, dovadă că acesta este un punct important pe harta turistică a Dublinului. Atenţie! În preţul biletului (13,5 euro/persoană) este inclusă şi o bere, pe care o poţi servi la barul de la ultimul etaj. De aici, poţi admira şi panorama oraşului, Gravity Bar fiind pubul situat la cea mai mare înălţime din Dublin. Dar până acolo, vei parcurge etape din istoria acestei mărci, pe măsură ce urci cu scara rulantă, pe sub grinzile metalice.
La primul etaj, afli care sunt cele mai importante momente din trecutul fabricii irlandeze, pornind de la vechile utilaje, păstrate intacte, folosite odinioară în procesul de fermentaţie, şi terminând cu bătrânul trenuleţ care transporta berea în interiorul ţării. De-a lungul traseului, eşti bombardat cu mesaje audiovizuale, care sintetizează povestea faimoasei beri de culoare rubinie cu gust de caramel. Istoria Guinness s-a împletit cu aceea a insulei, berea fiind asociată cu Ziua Sfântului Patrick, ziua naţională a Irlandei.
Zece milioane de pahare de bere pe an
În România, brandul aflat în portofoliul United Romanian Breweries Bereprod (URBB) a înregistrat anul trecut o creştere de 56% a vânzărilor în volum, faţă de 2007. „În perioada sărbătorilor de iarnă, estimăm că vânzările de bere Guinness vor înregistra o creştere de aproximativ 15%, comparativ cu o perioadă obişnuită a anului“, a declarat pentru Capital Shachar Shaine, preşedintele URBB. Acesta spune că, în 2009, criza a afectat în special vânzările în reţeaua HoReCa, reprezentând 70% din totalul vânzărilor pentru berea Guinness. Dar în acest an s-au deschis mai multe puburi, unde berea irlandeză este la mare căutare. Inaugurarea acestora a compensat într-o anumită măsură scăderea consumului în alte locaţii. Anul acesta s-au deschis 20 de puburi în toată ţara, iar până la jumătatea lui 2010, vor mai fi inaugurate alte zece astfel de locaţii. Restul de 30% din vânzările de bere Guinness se realizează prin marile reţele de hipermarketuri şi supermarketuri.
Istoria unei beri
1886 Guinness este listată la bursa din Londra. La acea vreme, era cea mai mare fabrică din lume, cu o producţie anuală de 1,2 butoaie de bere
1936 Se deschide prima berărie din afara Dublinului, la Londra
1955 Este publicată prima ediţie a Guinness Book
1959 Berea draught îmbuteliată este lansată pe piaţă
1996 Berea Guiness ajunge în România, fiind importată de United Romanian Breweries Bereprod