Au fost semnalate defecțiuni în cazul a 280.000 de mașini electrice produse de Tesla, fapt care a declanșat demararea unei anchete de către autoritatea de reglementare în domeniul siguranței auto din SUA.
Proprietarii de vehicule Model 3 și Model Y acuză probleme cu servodirecția
Proprietarii automobilelor Tesla reclamă că au pierdut controlul asupra direcției și că au avut probleme cu servodirecția. Este vorba despre 12 plângeri din partea proprietarilor de Testa Model 3 și Model Y din 2023, pe baza cărora Administrația Națională pentru Siguranța Traficului Rutier din SUA (NHTSA) a inițiat verificări preliminare. În mai 2023, proprietarul unui automobil Tesla Model 3 a reclamat că „sistemul de direcție al mașinii s-a blocat, aceasta a ieșit de pe șosea și a intrat într-un copac”.
O altă reclamație vine din partea unui șofer din orașul Alpharetta, statul Georgia, care a reclamat că în iunie a avut probleme cu mașina Tesla Model Y după numai două săptămâni de la cumpărare. Se pare că, la un moment dat, volanul autovehiculului nu a mai răspuns la comenzi: „Volanul nu a mai virat. A fost greu și am văzut alerta. M-am îndreptat către latura opusă a drumului și cumva am reușit să ajung în interiorul centrului comercial”, a mărturisit proprietarul. Reprezentanții Tesla nu au oferit încă declarații pe acest subiect.
Întârzieri în service-ul Tesla
Într-o plângere recentă, un alt proprietar de Tesla Model Y a semnalat că în aprilie a avut probleme cu mașina cumpărată de mai puțin de o lună. Acesta a reclamat că roata a virat puternic spre dreapta, a făcut un zgomot surd, iar pe ecran a apărut mesajul «Steering Assist Reduced» și un cod de eroare. Șoferul a relatat că sistemul de servodirecție s-a oprit și nu a mai putut vira în sigurață. „Tesla a schimbat programarea mea în service din data de 2 mai pe 25 mai din cauza întârzierii unei piese. Au confirmat că sunt la curent cu problema și au spus că ar putea fi înlocuită în întregime caseta de direcție”, a declarat șoferul.
Un șofer din Honolulu afirmă că, la o săptămână de la cumpărarea mașinii electrice Tesla, volanul a început să se blocheze din senin: „s-a întâmplat de șase ori, în date diferite”. În următoarele trei săptămâni mașina va rămâne în service-ul Tesla, pentru a-i fi înlocuită o piesă pentru direcție.
Aceasta este doar prima etapă a unei investigații prin care se dorește stabilirea gravității situațiilor și dacă problema reprezintă un risc de siguranță nejustificat.