Studiu: Peste jumătate dintre români aleg mezelurile și lactatele în funcție de promoțiile din magazine

Tot mai mulți români decid ce mezeluri sau lactate cumpără când ajung în fața raftului din magazin. Promoțiile influențează decizia, jumătate dintre cumpărători renunțând la opțiunea inițială pentru a achiziționa produsul la ofertă, potrivit unui studiu Daedalus Millward Brown privind preferințele de consum ale românilor.

În cazul mezelurilor, 63% dintre respondenți au arătat că decizia privind marca aleasă au luat-o în fața raftului. Tot în magazin au decis ce fel de smântână vor cumpăra 51% dintre intervievați. Românii sunt ceva mai deciși în privința mărcii când vine vorba despre lapte sau iaurt, decizia fiind luată la raft de 48,3%, respectiv 42,4% dintre respondenți.
”Tendința s-a schimbat în ultimii ani. Dacă în 2009 decideau în magazin ce mezeluri să cumpere 58% dintre respondenți, acum s-a ajuns ca 63% dintre aceștia să aleagă marca în fața raftului”, a spus reprezentantul Daedalus, Lucia Ciucă.
Ea a precizat că o influență importantă o au promoțiile, aproape 60% dintre femeile intervievate spunând că au cumpărat un produs pe care nu intenționa să-l cumpere, doar pentru că era la promoție. Aproape 50% dintre bărbații chestionați au procedat identic. ”În general decizia este influențată de promoții”, a spus Ciucă.
Potrivit studiului, peste 60% dintre intervievați au spus că au consumat mezeluri în ultima săptămână, 50% dintre ei au consumat lapte, iar iaurtul și smântâna au fost preferate de 40% dintre respondenți. Bărbații preferă mezelurile, iar femeile lactatele, mai rezultă din studiul efectuat pe o mie de respondenți.