Această creștere s-a văzut în bilanțul turismului intern, românii apelând la agențiile de turism pentru cazarea la munte, mare sau pentru agroturism. Pe turismul extern, s-a putut observa o ușoară creștere, mulți turiști preferând să meargă în Austria sau Grecia prin intermediul turoperatorilor.
Acest fenomen, de reîntoarcere a publicului la serviciile agenţiilor de turism, a început în Statele Unite. Un studiu, recent, al Forrester Research, relevă faptul că, în 2010, procentul de turişti leisure interesati să apeleze la agentiile de turism în defavoarea site-urilor web a crescut la 28%, comparativ cu 23%, cu doi ani în urmă.
Potrivit aceluiaşi studiu, în primele trei luni ale acestui an, 28% dintre turiştii de leisure din Statele Unite care şi-au făcut singuri rezervări online au declarat, ulterior, că ar fi interesati să meargă din nou la o agenţie de turism tradiţională, procentul fiind în creştere cu 5% faţă de 2008.
Mai mult, un studiu similar punctează faptul că numărul turiştilor de leisure care s-au folosit de Web pentru planificarea călătoriei şi rezervări a ajuns la 46% în 2009, de la 53% în 2007. În acest context, unii analişti americani sunt de părere că respectivele constatări reflectă un grad crescut de frustrare fată de site-urile care în loc să simplifice procesul de travel îl îngreunează, şi eşuează să satisfacă nevoile specifice ale consumatorilor de turism.
Potrivit unui studiu realizat de Societatea Americană a Agenţilor de Turism (ASTA) privind importanţa agenţiilor de turism, la ora actuală, acestea vând în toată lumea 51% din biletele de avion, 87% din toate croazierele, 81% din toate tururile şi pachetele turistice, 45% din închirierile de maşini şi 47% din hoteluri.