Record incredibil pe Centura Bucureștiului. Așa ceva nu s-a mai întâmplat nicăieri în lume

Este incredibil ce poate face Compania Națională pentru Infrastructură Rutieră (CNAIR). Și nu în sensl pozitiv, ci în sensul negativ. Nu doar că România construiește, anual, cei mai puțini kilometrii de drumuri din Europa, dar nu reușește nici măcar să finalizeze licitația pentru o amărâtă de centură, fie ea și a Capitalei.

Record incredibil stabilit de CNAIR. După un an și ot luni de la debut, încă nu a reușit să finalizeze licitația pentru două dintre nodurile rutiere de pe Centura Bucureștiului. Informația a fost furnizată de Asociția Pro Infrastructură, un ONG specializat în domeniu.

”Un an şi 8 luni… şi NU s-a terminat! De-atât are nevoie Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să deruleze o licitaţie banală pentru nodurile rutiere de la Berceni (DJ401) şi Olteniţa (DN4) pe RNCB, Ruşinea Naţională „Centura” Bucureşti. Vorbim de două giratorii suspendate şi extinderea DNCB la patru benzi pe doar 6,1 km”, scriu reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.

Licitaţia a fost lansată în 17.05.2017, iar ofertele au fost depuse pe 31.08.2017.

”La pasajul Olteniţa încă nu avem desemnat un câştigător. Incredibil, dar adevărat: CNAIR se CHINUIE de aproape un an şi 5 luni să evalueze 6 oferte obosite! Următorul termen: 15.02.2019”, mai scriu cei de la Asociaţia Pro Infrastructură.

Ei precizează că Pasajul Berceni a fost adjudecat în 08.05.2018 de către asocierea Trameco-Vahostav-Erbaşu.

”Au fost contestaţii, dar s-au rezolvat. Ce face CNAIR? Nimic, nu s-a semnat contractul… la mai bine de 8 luni de la anunţarea câştigătorului! În decembrie 2018 a fost adoptată şi HG de modificare a indicatorilor tehnico-economici, ţap ispăşitor invocat de CNAIR. Dar tot nimic, mai aşteptăm! Între timp, şoferii pierd ore întregi şi nervi în trafic, bară la bară în ambuteiaje permanente. Mai grav, îşi riscă viaţa în intersecţii la nivel depăşite moral şi tehnic. Incompetenţă crasă? Nepăsare dezarmantă? Iresponsabilitate cât cuprinde? Totul e posibil când vorbim de CNAIR!”, arată ONG-ul.