Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Piaţa de capital

Publicitatea medicamentelor va avea nevoie de viză înainte de difuzare

Autor: | | 13 Comentarii | 2570 Vizualizari

Georgiana Singurel, avocat asociat, Reff & Asociaţii SCA, membră Deloitte Legal

Irina Ion, senior consultant, Deloitte Tax

Toate materialele publicitare privind medicamentele trebuie să fie avizate de Agenţia Naţională a Medicamentului înainte de a fi puse pe piaţă, potrivit unor propuneri ale Ministerului Sănătăţii. În prezent, pentru publicitatea medicamentelor este prevăzut doar un control ulterior.

La data de 11 ianuarie 2015, a fost publicat pe site-ul Ministerului Sănătăţii proiectul de Ordin privind aprobarea Normelor pentru evaluarea şi avizarea publicităţii medicamentelor de uz uman. Principalul scop al Normelor este de a reglementa activitatea de publicitate a medicamentelor, precum şi activităţile de promovare a acestora şi de a dezvolta mecanisme adecvate şi eficiente de monitorizare a publicităţii la medicamentele de uz uman.

Normele completează reglementările referitoare la publicitatea medi­camentelor, conţinute în cadrul legislativ actual în Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, precum şi în Legea nr. 158/2008 privind publicitatea înşelătoare.

Agenţia Naţională a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale (ANMDM) rămâne autoritatea competentă în ceea ce priveşte evaluarea şi avizarea oricărei forme de publicitate pentru medicamentele de uz uman, precum şi a materialelor publicitare.

Conform reglementărilor propuse, deţinătorul autorizaţiei de punere pe piaţă are obligaţia de a depune la ANMDM spre avizare toate materialele publicitare destinate publicului larg/pacienţilor şi de a le pune pe piaţă numai după obţinerea vizei de publicitate. Obţinerea vizei prealabile de la ANMDM este o noutate faţă de reglementările actuale, în care autoritatea realiza doar un control ulterior al publicităţii medicamentelor.

Normele introduc în domeniul publicităţii medicamentelor definiţiile publicităţii înşelătoare şi comparative, precum şi cea de publicitate în cadrul manifestărilor medicale şi prin internet, acestea fiind recunoscute, astfel, printre principalele forme de publicitate în industria farmaceutică.

Deşi aceste noţiuni erau reglementate ca normă generală în domeniul publicităţii, se vor regăsi după adoptarea Normelor şi, în mod specific, în domeniul publicităţii medicamentelor, cu unele modificări.

Publicitatea înşelătoare

În domeniul publicităţii înşelătoare, Normele aduc un alt element de noutate, reglementând clar că nicio formă de publicitate nu poate să sugereze că un medicament sau ingredient activ are vreun merit, calitate sau proprietate specială, dacă acest lucru nu poate fi documentat ştiinţific.

În ceea ce priveşte publicitatea comparativă, aceasta este interzisă pentru publicul larg, în timp ce pentru profesioniştii în domeniul sănătăţii este permisă, cu respectarea anumitor reguli stabilite de Norme.

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.