Profitul Coca-Cola Hellenic a scăzut cu 25% în primul semestru al anului

Îmbuteliatorul elen Coca-Cola Hellenic (CCH), al doilea producător de băuturi Coca Cola din afara SUA, a înregistrat în primele şase luni ale acestui an un profit net cu 25% mai mic, până la 109 milioane euro, în condiţiile în care criza economică din multe state europene a afectat cheltuielile de consum.

Veniturile semestriale au crescut cu 1% până la 3,4 miliarde de euro în timp ce volumul vânzărilor a scăzut cu 2% până la 1.011 milioane unităţi, potrivit Agerpres.

ŢContinuăm să înregistrăm o incertitudine macroeconomică prelungită în toate pieţele noastre din Uniunea Europeană. Presiunile pe partea costurilor ar urma să se diminueze în a doua jumătate a anului însă aproape toate beneficiile vor fi contrabalansate de creşterea presiunilor de pe urma evoluţiilor negative ale cursului de schimb. Obiectivul nostru rămâne creşterea cotei de piaţă, simultan cu creşterea mai rapidă a valorii în raport cu volumul şi îmbunătăţirea costurilor operaţionale şi a eficienţei, ceea ce va conduce la un flux solid de numerar în 2012 şi după acest anŢ, a declarat directorul general Dimitris Lois.

Coca-Cola HBC, al doilea mare îmbuteliator de produse Coca-Cola la nivel mondial, deţine în Romania patru fabrici, la Iaşi, Timişoara, Ploieşti şi Vatra Dornei, după ce a închis unitatea de producţie de la Oradea, pentru eficientizarea activităţii.

În România, Coca-Cola Hellenic îmbuteliază o gamă largă de produse, de la băuturi răcoritoare carbonatate (Coca Conta, Fanta, Schweppes), necarbonatate (Cappy Tempo), nectaruri (Cappy Nectar), până la ceaiuri (Nestea), apă (Dorna, Dorna-Izvorul Alb, Poiana Negri), băuturi energizante (Burn) şi cafea Ready to Drink (Illy).