Pegas România a lansat un prototip de bicicletă electrică. FOTO şi date tehnice

Atelierele Pegas România, deţinută majoritar de Iulian Stanciu, CEO-ul eMag, a lansat, săptămâna trecută, primul său model de bicicletă electrică. Denumită Suprem Dinamic, bicicleta are un motor Bafang de 250 de W pe roata din spate, cadru de aluminiu şi o autonomie de 40 de kilometri. Viteza maximă este limitată de 25 de kilometri/oră.

Preţul propus de comercializare este de circa 6.000 de lei. Bicicleta este disponibilă pentru drive test în magazinul de desfacere din Bucureşti, strada Vasile Lascăr 144.

Potrivit informaţiilor de pe pagina oficială de Facebook a brand-ului românesc, bicicleta electrică Pegas va fi lansată în producţia de masă sau nu, funcţie de feedback-ul primit de la fani. De asemenea, şi preţul de vânzare este supus părerilor potenţialilor clienţi.

Iulian Stanciu, proprietarul cunoscutului lanţ de magazine eMag, a cumpărat în 2015 de la omul de afaceri Andrei Boţescu peste 50% din acţiunile Atelierelor Pegas. Compania lui Iulian Stanciu a promis, la acea dată, investiţii de 13 milioane de lei pentru producţia cunoscutelor biciclete. Obiectivul asumat a fost ca, până în 2018, să se reuşească vânzarea a 25.000 de biciclete pe an. Funcţie de atingerea acestui obiectiv , Stanciu este dispus să investească încă 5 milioane de euro pentru construirea unei fabrici Pegas. În prezent, Pegas importă componentele şi asamblează bicicletele în mai multe ateliere din ţară.

Tânărul afacerist Andrei Boţescu a reuşit să pună mâna pe sigla şi pe numele Pegas, după ce statul nu le mai folosise din perioada comunistă. La data vânzării pachetului majoritar către directorul eMag, Atelierele Pegas realizau o cifră de afaceri de peste 1 milion de lei.

Deşi este simbolul copilăriei pentru milioane de români, bicicletele Pegas au ajuns acum să se vândă la preţuri deloc mici, fiind considerată o marcă premium pentru persoane nostalgice. Odată ce proprietarul s-a schimbat, această percepţie s-ar putea modifica, din moment ce preţul bicicletelor va scădea, odată cu creşterea capacităţii de producţie şi cu modificarea componentelor. De vânzarea lor se va ocupa şi Emag, firma care a dus la un nou nivel conceptul de vânzări în România.

Primul model de bicicletă Pegas a apărut pe piaţa românească în anul 1972 şi era destinat adulţilor. Trei ani mai târziu a apărut şi primul model pentru copiii care nu au împlinit încă vârsta de zece ani.

SURSA FOTO: PEGAS