Magnatul rus Oleg Deripaska, interesat de preluarea Hummer

Cel mai bogat om din Rusia, Oleg Deripaska, se afla in dicutii cu producatorul auto General Motors in privinta cumpararii marci auto Hummer. Magnatul rus a analizat situatia Hummer care trece printr-o perioada dificila deoarece a devenit "sinonim cu excesul de combustibil" si a produs daune de imagine companiei in conditiile in care consumatorii solicita motorizari cu un consum redus. General Motors are in plan sa castige aproximativ 4 miliarde de dolari de pe urma vanzarii de active, iar in ac

Cel mai bogat om din Rusia, Oleg Deripaska, se afla in dicutii cu producatorul auto General Motors in privinta cumpararii marci auto Hummer. Magnatul rus a analizat situatia Hummer care trece printr-o perioada dificila deoarece a devenit „sinonim cu excesul de combustibil” si a produs daune de imagine companiei in conditiile in care consumatorii solicita motorizari cu un consum redus.

General Motors are in plan sa castige aproximativ 4 miliarde de dolari de pe urma vanzarii de active, iar in acest sens a angajat Citibank pentru a analiza cele mai bune solutii pentru brandul Hummer. Vanzarile brandului au scazut in prima jumatate a anului cu 40% fata de perioada similara a anului 2007.

Mai mult chiar, CEO-ul GM, Rick Wagoner, a declarat ca in acest moment exista discutii si companii intersate de cumpararea unor active dar nu se asteapta la incheierea unei afaceri prea curand.

Miliardarul rus Oleg Deripaska, care are o avere estimata la 28 miliarde de dolari, si-a castigat banii din afaceri cu aluminiu insa este implicat si in industria auto. Acesta controleaza producatorul rus de automobile GAZ si a achizitionat de curand o participatie in cadrul producatorului canadian de piese auto Magna International. Deripaska detine astfel 20% din Magna, participatie pentru care a platit 1,54 miliarde de dolari.

Se pare ca Oleg Deripaska s-a aratat interesat si de achizitionarea brandurilor Jaguar si Land Rover de la Ford. Acestea au fost insa vandute catre compania indiana Mahindra & Mahindra.

Sursa: The Guardian