Locul unde carburantul costă 2,84 lei! Este CEL MAI IEFTIN DIN ROMÂNIA!

Singurul carburant care a scăpat de supraacciza la carburanţi este GPL-ul. Locul unde există cel mai ieftin GPL din ţara noastră este Statia Nr.1 Calarasi a Petrom, situată la Str. Prelungirea Bucuresti nr.1, la intrarea in municipiul Călăraşi.

Conform site-ului gazonline.ro, la această staţie, un litru de GPL costă 2,84 de lei. Tot aici se află şi cea mai ieftină benzină premium. Un litru de extra 99 costă 6,53 de lei.

Conform sursei citate, locul în care se găseşte cea mai ieftină benzină este staţia Petrom de pe şoseaua Alexandriei, nr 166, unde un litru de benzină 95 costă 5,97 de lei, iar cea mai ieftină motorină se află pe Statia SC Gama Light Trading SRL, Sos. Bucuresti – Urziceni, nr.249.

Cel mai ieftin GPL din Bucureşti este la o staţie MOL din sectorul 6, pe strada Lujerului.

Rentează sau nu să-ți modifici mașina pentru consumul de GPL?

Costurile cu modificarea autoturismului pentru consumul alternativ de gaz se amortizează după 10.000 kilometri parcurși. Atenție la ce service vă montați instalația!

Paul V., 30 de ani, locuiește într-o comună de lângă București, fiind nevoit să parcurgă aproximativ 15 kilometri de acasă până la locul de muncă din Capitală. În total, circa 30 kilometri. Paul scoate din buzunar aproape 300 lei pe lună numai pentru drumul la job. Acum se gândește serios să-și monteze o instalație de gaz petrolier lichefiat (GPL), mult mai ieftin decât benzina și motorina, pentru a reduce cheltuielile.

Lui Paul îi este însă frică de pericolele despre care a auzit că ar fi asociate cu această modificare, precum riscul mai mare de explozie în caz de accident sau uzarea mai rapidă a motorului. EVZ a stat de vorbă cu specialiștii pentru a afla cât costă modificarea autoturismului astfel încât acesta să poată consuma, pe lângă benzină sau motorină, și gaz, și care sunt riscurile care intervin.

Cât costă instalația și montajul

Ion Tache, președintele Asociației Benzinarilor Particulari din România (ABPR), este de părere că montarea unei instalații GPL „rentează, fără îndoială, în condițiile în care GPL e scutit de supraacciză”. Prețurile unei instalații GPL variază în funcție de producător, marcă, tip, număr de cilindri, capacitatea cilindrică a motorului, tipul de alimentare, tipul și capacitatea rezervorului, durata manoperei etc., spun repre-zentanții firmei Best Auto GPL.

La service-urile autorizate prețurile pentru instalație și manoperă pornesc de la 2.000 de lei, pentru un Logan, o Dacie Solenza sau un Cielo Euro 3, și pot ajunge până la 10.000-12.000 lei, în cazul unor autoturisme cu motoare Turbo cu injecție directă, precum Volkswagen Tiguan, Cadillac, Mazda CX7. În condițiile în care un litru de benzină costă circa 6 lei, iar un litru de motorină este ceva mai scump, gazul lichefiat, care se comercializează la un preț mediu de 3 lei/litru este o alternativă atrăgătoare. „Având în vedere că prețurile sunt la jumătate, la fiecare 1.000 kilometri cu GPL economisești 250 lei, iar după 10.000 kilometri economia este de 2.500 lei, amortizându- se investiția”, a explicat, pentru EVZ, Laurențiu Vasilache, proprietarul Ultra Gaz, un service autorizat din București care montează instalații GPL de 15 ani. Acesta a declarat că, din aprilie, de când s-a introdus acciza suplimentară pe benzină și motorină, cererea pentru modificarea autoturismelor pentru consumul de GPL a crescut cu 50%.

Riscuri mari cu instalații artizanale

Ion Tache insistă asupra faptului că orice modificare de acest gen a autoturismului trebuie efectuată la un service autorizat, iar instalațiile trebuie să fie omologate, pentru a evita eventuale accidente și explozii în trafic. Proprietarul Ultra Gaz Laurențiu Vasilache susține că riscul de explozie în cazul unei instalații GPL omologate, instalate corect, este mai mic decât în cazul unui motor care consumă benzină, datorită faptului că rezervorul de GPL este prevăzut cu un sistem de siguranță special.

În ceea ce privește riscul de uzură mai rapidă a motorului, Laurențiu Vasilache spune că „exista o concepție total greșită conform careia GPL ar face o ardere uscată, fapt care ar duce la o uzură prematură a motorului. Arderea prin natura sa este uscată. Motorul în patru timpi are o instalație proprie de ungere. Datorită faptului ca arderea GPL se face complet,nu se mai formează compuși reziduali, ca în cazul benzinei, care ajung în instalația de ungere degradând uleiul”. Un dezavantaj al consumului de GPL pe care îl evidențiază alți specialiști este o pierdere a puterii motorului cu aproximativ 3%.