Kia Sportage a atins cota 5 milioane

Pe 19 martie, Kia Motors a anunțat atingerea cifrei de cinci milioane de unități vândute la nivel global pentru cel mai bine vândut SUV compact al său.

Lansat în 1993, cuprinzând patru generații din acel moment, Kia Sportage a atins acest prag în anul celei de a 25-a aniversări. Ultimul model lansat în 2016 este cel mai cunoscut, cu o medie globală a vânzărilor de 38.000 unități pe lună în 2017.

„Suntem extraordinar de mândri că am atins această cifră pentru cel mai bine vândut model al nostru. Popularitatea în continuă creștere a modelului Sportage demonstrează gama largă a abilităților de care dispune aceasă mașină și forța atracției sale față de cumpărători pe piețele din întreaga lume”, a derclarat Ho Sung Song, vice-președinte executiv al Diviziei Globale de Operațiuni Kia. „Începând din 1993, Sportage a devenit o mașină de referință în segmentul SUV-urilor compacte, iar succesul său a condus la crearea unei game variate și extinse a SUV-urilor și crossovere-lor dezvoltate de Kia – alte modele noi urmând să fie lansate în viitor.”

În 2016 și 2017 Sportage a depășit vânzările modelului de segment B Rio, devenind cel mai bine vândut model la nivel global al brandului. Vânzările mari ale modelului Sportage în ianuarie și februarie 2018 – 36.632 și respectiv 32.930 unități – au constituit un reper al producției modelului.

Sportage și-a făcut pentru prima dată apariția la Salonul Auto de la Tokyo, în 1991, introducând consumatorilor, pentru prima dată, conceptul de „SUV Urban” – ce lansa ideea unui SUV compact, practic, potrivit pentru utilizare în diverse medii. Această primă generație a modelului Sportage a fost un succes instant, înregistrând peste 500.000 de unități vândute de-a lungul ciclului său total de producție.

A doua generație Sportage a totalizat 1.223.776 unități vândute la nivel global după șapte ani de producție. Cea de a treia generație a modelului a depășit pragul de un milion de unități vândute în doar patru ani, contribuind la atingerea unui volum cumulat de două milioane de unități vândute în cei șase ani de producție.

A patra generație Sportage, cea curentă, dispune de un design îndrăzneț, oferind în același timp și de o mulțime de tehnologii pentru confort și siguranță. Gama de motoare și transmisii oferă o eficiență ridicată și performanțe îmbunătățite, adresându-se unei game largi de nevoi ale clienților.

Aflaţi detalii despre fratele mai mic al lui Sportage, noul Kia Ceed, dar și despre toate vehiculele de serie şi conceptele importante prezentate la ediţia din acest an a Geneva International Motor Show (GIMS) din Suplimentul Auto Capital disponibil la centrele de difuzare a presei începând de luni, 19 martie 2018.